Met vandaag in het nieuws... Jessica! - Reisverslag uit Sendai-shi, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu Met vandaag in het nieuws... Jessica! - Reisverslag uit Sendai-shi, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu

Met vandaag in het nieuws... Jessica!

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

07 April 2016 | Japan, Sendai-shi

Vandaag was de officiële start van de lessen voor Tohoku University. Maar veel heb ik daar niet van meegekregen, want ik heb geen enkel vak op donderdag (eentje maar die start in juni) dus op deze regenachtige dag kon ik lekker thuis blijven. Ik heb dus weer mooi wat zaakjes geregeld en ben begonnen met het schrijven van de kaartjes.

In de avond was er echter wel een event waar ik wel naartoe moest. Gisteren zei mijn student advisor van de dormitories namelijk dat er vandaag een report zou zijn van een feestje in UH Sanjo. Ik was verbaast om dat te horen, want zover ik wist waren er geen feestje vanavond. En ik snapte ook niet helemaal wat ze bedoelde met report, want ze zei dat NHK dat ging doen. Maar na vragen bleek het dat een nieuwszender verslag zou doen van een feestje hier in University House Sanjo! En of ik daar vanavond naartoe wilde gaan. Ik snapte nog steeds niet helemaal wat er nou met die party was, maar rond 5 uur ben ik toch heen gegaan. Toen ik het gebouw uit kwam zag ik al een busje staan met wat het leek nieuwsapparatuur. Dat was al veelbelovend. Binnen in de studenthall zaten andere internationale bewoners al te schrijven op bordjes. We moesten namelijk ons doel opschrijven hier in Japan, samen met onze naam en met ons land. Ook ik heb zo'n bordje gemaakt na wat nadenken. Voordat we werden gefilmd was er eerst een oefening, hoe ze straks binnen zouden komen, hoe we zouden reageren, wanneer we onze bordjes omhoog moesten houden en hoe er afgesloten zou worden. Rond kwart over 6 moesten we klaar gaan staan en konden we ondertussen wat op de televisie meekijken met wat er live op het nieuws was. Zo zagen we ook hoe ons item werd geïntroduceerd en hoe ze een stukje lieten zien van dat ze binnen bij een studentenunit aan het kijken waren. En toen kwamen ze onze kant op! Alles ging zoals afgesproken, we zeiden goedenavond in onze eigen taal, we hielden de bordjes op en een paar werden wat vragen gesteld. Toen was er een afsluiting en moesten we gaan zwaaien. Het was allemaal heel kort, maar ook wel een beetje spannend! Na afloop kregen we als bedankje een pen met de mascotte van de zender en een tasje met daarop weer de mascotte met daarin een notitieblokje, stickers en clearfile (insteekhoes) met ook allemaal de mascotte. Best wel aardig van ze! (en waarschijnlijk een goede promotie).

Thuis aangekomen vertelden mn huisgenoten dat ze me op tv hadden gezien en ook dat ze het met hun mobiel hadden opgenomen! Via usb en laptop heb ik die nu ook, dus die zal ik ook hier delen. Verder heeft de zender ook gezegd dat ze hier een paar dvd's naartoe zouden sturen met het segment, dus dan kunnen we het in betere kwaliteit zien. Ik kijk er al naar uit!

Verder gebeurde er niet zoveel, ik heb een pizza geprobeerd klaar te maken in de magnetron, maar dat nieuwsgebeuren was toch wel even leuk en wel het delen waard voor vandaag ^^

Bedankt voor het lezen en sayonara!

(Voor foto's ga nu naar: http://s1024.photobucket.com/user/Jessica_Dorenbos/slideshow/Japan%20Reis/7-4-2016%20%20Met%20vandaag%20in%20het%20nieuws%20%20%20%20Jessica )

  • 07 April 2016 - 14:06

    Rita:

    Haha ik zag je op de Japanse TV :-)
    Je valt wel op tussen al die mensen uit Azië!
    Grappig om te zien.

  • 07 April 2016 - 15:02

    Jessica Dorenbos:

    @ Rita
    Dat vond ik zelf ook al wel, ik zag niet echt mensen die uit Europa leken te komen. En daarbij was ik volgens mij ook nog de langste, dus dan valt het ook nog weer op!

  • 07 April 2016 - 17:50

    Nindy:

    Nog maar net in Japan en nu al op nationale TV; dat doe je goed :D Echt super cool, en wat leuke hebbedingetjes aan overgehouden ook zo ^^

  • 07 April 2016 - 18:09

    Corrie:

    Hahaha, mijn nicht(je) wordt beroemd in Japan!
    Heel leuk om te zien!

  • 07 April 2016 - 19:30

    Jacobien:

    Je wordt nu al bekend in Japan!!

  • 07 April 2016 - 20:54

    Rita:

    @Corrie
    Zou het in de familie zitten?
    Ilona was ook al op de nationale TV toen ze in verweggistan zat.

  • 08 April 2016 - 01:41

    Jessica Dorenbos:

    @ Nindy
    Haha, het is geen nationale TV, meer regionaal, van de Miyagi prefecture (het was NHK Telemasa, niet de main NHK :c ). Jaaa, die hebbedingetjes zijn erg leuk, ga mooi die leuke pen gebruiken voor school :D

    @ Corrie en @ jacobien
    Jaja, ik kan straks eigenlijk helemaal niet naar school, want dan ben ik al zo bekend dat ik niet meer over straat XD

    @ Rita
    Haha ja wie weet, was waar ook dat Ilona toen ook op TV was!

  • 10 April 2016 - 15:40

    Peterrrrr:

    Jessica is famous in Japan :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 27 Maart 2016
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 23284

Voorgaande reizen:

26 Maart 2016 - 29 Augustus 2016

Studiereis Japan

Landen bezocht: