Rust in Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu Rust in Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu

Rust in Tokyo

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

03 September 2016 | Japan, Tokio

Bedankt voor jullie teugkeer naar mijn reisverslagensaga, laten we verder gaan met de laatste twee dagen in Tokyo! (25-8 en 26-8)

De derde dag in Tokyo hadden we al 1 activiteit vaststaan, namelijk het bezoek aan het museum van Studio Ghibli. Toen we bezig waren om onze laatste twee dagen te vullen hebben we gekeken naar interessante locaties op Japan Guide en daarmee hebben we verder deze dag opgevuld. Als eerste gingen we naar Shibuya. Shibuya staat bekend om het drukke kruispunt wat je veel op foto’s van Tokyo ziet. Volgens mij zit het zelfs in het promotiefilmpje van de Olympische Spelen voor Tokyo, namelijk het punt vanaf waar Mario met de buis naar Rio gaat. https://www.youtube.com/watch?v=FNuqKVG781I We konden er toch langs op weg naar het museum, dus daar namen we even een kijkje bij dit beroemde kruispunt. Na wat foto’s en een lunch zijn we weer op weg gegaan, nu verder naar het museum waar we om 14.00 naar binnen mochten. De aankomst daar was al mooi, het museum ligt deels in de natuur, er staan allemaal bomen omheen waardoor het wel een beetje iets magisch krijgt. Er zitten denk ik wel wat foto’s tussen van het museum van de buitenkant. Van de binnenkant hebben we echter geen foto’s, die waren niet toegestaan. Maar dat zorgde er ook voor dat we op ons gemak rond konden kijken zonder te denken van oh, hier wil ik een foto van maken om met de rest te delen. Het was er erg leuk om rond te kijken, leerden nog wat over het animatieproces en we zagen ook een stukje ghibli animatie wat niet in het openbaar vertoont is, daarvoor moet je echt naar het museum zelf. En je mag maar 1 keer heen als je er bent, daarvoor kregen we een kaartje met 3 frames van een Ghibli film die afgestempeld moest worden. Al met al hebben we er mooi rondgekeken en was het zeker wel de moeite waard om de kaartjes te regelen ^^.
De volgende halte was de winkelstraat en winkelcentrum Nakano Broadway. Hier zijn heel veel verschillende winkeltjes te vinden en toen ik net in Japan was ben ik hier ook geweest om een artboek te kopen, dus dat wilde ik Peter ook wel even laten zien. We kwamen er toch langs, dus waarom ook niet ^^. Hebben niet echt iets gekocht en het rondlopen was ook niet heel interessant. Het leukste was dat er een Japanner was die vroeg of we Engels spraken en waar we vandaan kwamen. Toen ik Nederland zei begon hij opeens verder in het Nederlands te praten! Vragen of we uit Amsterdam kwamen. Best grappig als zoiets gebeurt, dat verwacht je totaal niet!
De laatste halte deze dag was Shinjuku. Hier was namelijk het regeringsgebouw te vinden. Op zich niet zo heel interessant, maar het leuke aan dit gebouw is dat je er gratis naar het uitzichtsdek kunt op zo’n 200 meter hoogte! Het is niet de Skytree, maar je hebt hier ook een mooi uitzicht hoor! Dus na ons avondeten bij het curryhuis (Peter is wel gek geworden op curry en ik klaag daar absoluut niet over :P) zijn we daar naartoe gegaan om te genieten van het uitzicht over nachtelijk Tokyo. Ook hier weer wat foto’s genomen en toen we daarmee klaar waren weer mooi naar huis gekeerd, we waren uitgeput van weer een lange dag rondreizen.

Tijdens onze laatste dag in Tokyo hadden we gepland om dan naar Mt. Fuji te gaan, aangezien het de tweede dag niet zo mooi weer was en we de derde dag al naar het museum zouden. Maar toen we terug kwamen in het hotel van de derde dag besloten we om maar weer een rustdag te houden op die dag. Het zou de volgende dag nog een lange reis worden naar een punt dichterbij de berg, zo’n 3 uur om er überhaupt te komen! En dat kon nog niet eens op onze kaartjes, dat moest nog weer apart betaalt worden. Dat vonden we het uiteindelijk toch niet helemaal waard om alleen Mt. Fuji te zien, dus dat hebben we geschrapt. Die dag hebben we wel het hotel verlaten om de schoonmakers de ruimte te geven. Mooi weer op zoek naar een supermarkt! Daar wat geshopt en toen weer mooi terug gegaan naar het hotel waar we heerlijk hebben uitgerust, weer helemaal gereed om de volgende dag onze laatste treinreis af te leggen.

Bedankt voor het lezen van dit korte verslagje! De laatste zal wat langer worden, want het bevat onze dag in Sendai en de vliegreis terug en de gebeurtenissen die plaatsvonden voordat eindelijk zover was XD. Hoop dat jullie nog even mn lange verslagen kunnen verdragen, het einde is in zicht! Jane!

(Voor foto's ga naar: http://s1024.photobucket.com/user/Jessica_Dorenbos/slideshow/Japan%20Reis/25-8-2016%20tm%2026-8-2016%20Rust%20in%20Tokyo (foto's worden nog gesorteerd))

• 06 September 2016 - 12:42

Nindy:

Tis niet verdragen hoor, vind t mega leuk om je verslagen te lezen :D Kijk uit naar de laatste ^^

• 11 September 2016 - 18:45

Jessica Dorenbos:

@Nindy
    Dankjewel Nindy! Hoop dat het laatste verslag ook leuk was om te lezen ^^

• 12 September 2016 - 16:36

Nindy:

@Jessica Dat was het zeker! Leuk om zo een blik te kunnen werpen op jullie belevenissen van de laatste dagen Japan. Wat een avontuur was dat nog zo op het vliegveld. Gelukkig hield Peter zijn hoofd koel :) Het stuk van Peter over het noodgedwongen eten bij de Zweedse meubelgigant ontroerde me trouwens zeer. Poëtisch!

• 12 September 2016 - 17:40

Jessica Dorenbos:

@ Nindy
    Leuk om te horen dat je het leuk vond! Was inderdaad nog een heel avontuur, maar wel een mooi avontuur om op terug te kijken ^^ En ik vond het ook erg poëtisch, daarom heb ik het er mooi bij in gedaan ^^. Die woorden mochten niet verloren gaan haha.