De dagen rondom Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu De dagen rondom Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu

De dagen rondom Osaka

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

02 September 2016 | Japan, Osaka

(Sorry voor de late update, dit gaat over 19-8 tm 21-8)

Op het moment dat ik dit schrijf zitten we alweer in de trein richting Tokyo! Het gaat hard zeg, het is al onze een na laatste bestemming. Daarna alleen nog een dagje Sendai en we komen weer op huis aan. Maar dat komt nog, nu nog eerst even vertellen over ons verblijf in Osaka. Dit verslag heet de dagen rondom Osaka, aangezien we niet erg veel in Osaka zelf hebben gedaan XD. Ik hoorde al van anderen dat Osaka zelf niet zo heel veel te bieden heeft, maar toen had ik al gepland dat we hier heen gingen. Gelukkig is rondom Osaka wel wat leuke dingen te zien, dus dat hebben we gedaan!

De reis naar Osaka was lekker kort, het ligt bijna tegen Kyoto aan! We zouden hooguit een uurtje onderweg zijn, maar we moesten wel even kijken hoe laat we weg gingen, want om 14.00 konden we pas in het andere hotel en om 12.00 moesten we uit het andere hotel weg. ‘Gelukkig’ was het bijna een half uur lopen van het hotel naar het station met koffers, dus daar pakten we al wat tijd :P. En onderweg ging Peters koffer wat kapot waardoor die met de hand gedragen moest worden :c. We misten daardoor net een trein wat wel jammer was, maar hierdoor waren we mooi na 14.00 bij het volgende hotel, dus een geluk bij een ongeluk :P. Het lijkt bijna alsof we bij iedere stad erop vooruit gaan qua hotel! Bij dit hotel werd bijna al meteen Engels gesproken, iets wat ook wel fijn was voor de verandering. De kamer was wel weer wat kleiner ten opzichte van die in Kyoto (maar die was ook gigantisch) en leek op die in Kurayoshi, maar dan net wat chiquer. Maar het beste hier was het ontbijt! Tot nu toe hebben we steeds Japanse ontbijtjes gehad of een keuze uit een van de 6 ontbijten, maar nu was er een ontbijtbuffet! Het was een leuke mix tussen Japans en Westers, waardoor ik naast een croissantje ook gewoon een kom rijst had ^^. We hebben in ieder geval genoten van ons verblijf in dit hotel!

De eerste dag in Osaka gingen we naar Himeji, een stad vlakbij die bekend staat om dr grote witte kasteel, misschien wel een van de oudste nog bestaande kastelen hier in Japan. Peter zag er onderweg een poster van en kende het ook deels van een spel waar je het kunt bouwen, dus toen werd besloten om daar ook maar heen te gaan :P. We waren er ook zo vanuit Osaka, maar een uurtje met de trein. Vanaf het station konden we het kasteel al zien, dat was al best cool! Onderweg nog Belgische wafels gehad XD. Vind dat best grappig, Belgische wafels eten in Japan!
Het kasteel zelf bekijken was best cool. Je moest bij sommige delen ook je schoenen uitdoen en in een plastic zak meenemen, waarschijnlijk ter bescherming van de oude vloeren. De kastelen hier zijn wel wat anders dan in Europa, voor mijn gevoel veeeel ruimer, maar de sfeer is er wel een klein beetje gelijk. We zijn helemaal naar boven geklommen, het kasteel had 5 verdiepingen en van boven hadden we een mooi uitzicht! Maar we waren ook wel weer blij toen we weer beneden waren en weer weg konden van het kasteel. Het was namelijk verschrikkelijk warm die dag en het was niet toegestaan om te drinken op de kasteelgronden of binnen in het kasteel. En dat is geen pretje als je er zo lang rondloopt en ook dat hele kasteel beklimt! We hebben toen snel verkoeling gezocht in de vorm van meloen soda uit een frisdrankautomaat! Toen we weer wat waren afgekoeld zijn we naar een Japanse tuin gegaan die vlakbij het kasteel was, we hadden een goedkoper combikaartje gekocht om naar het kasteel en die tuin te gaan. De tuin was best mooi, mooi met vijvertjes en stapstenen om ze over te steken en dergelijke. Was wel even leuk om daar rond te lopen ^^. Toen we het daar wel gezien hadden gingen we weer op weg naar het station om weer terug te gaan naar het hotel. Onderweg nog een lekker soft ijsje gehad, hadden we wel verdient na die hele klim!
De reis terug ging net wat anders dan gedacht. Toen we het over het avondeten hadden spotte Peter nog een Pokémon Center, een plaats waar allemaal Pokémon merchandise te koop is. Peter wilde hier graag heen omdat Marcel hem gevraagd had om iets voor hem daar te kopen. Dus op naar het Pokémon Center! Daar mooi rondgekeken, nog leuke knuffels gezien zoals Pikachu in Nederlandse klederdracht en na wat communicatie met het thuisfront 2 leuke knuffels gekocht ^^. Toen daar nog op zoek naar een McDonalds (Peter had zin in een burger en daar zeg ik ook geen nee tegen), lekker daar gegeten en weer op weg naar het hotel om daar weer lekker uit te rusten ^^.

De volgende dag hadden we Nara op het programma staan! Nara is ook een stad vlakbij Osaka en het bijzondere aan Nara is dat er gewoon over straat en in de parken redelijk tamme herten rondlopen! Je kan er bijna overal wel speciale hertenkoekjes kopen om ze te geven om dan even te proberen ze te aaien. Helaas dachten de hertjes er daar zelf wat anders over :c. Ze waren soms ook best brutaal, dan gingen ze bij mn broekzakken bijten, op zoek naar meer eten! Maar dat was gelukkig nog minder erg dan wat we zagen gebeuren, we zagen namelijk hoe een van de herten bij een rugzak zat en daar een pakje zakdoekjes uit haalde om ze vervolgens op te eten! Het was best een grappig gezicht hoe het meisje reageerde terwijl het hert de zakdoekjes opat, maar het voelde ook wat sneu voor dat hert. We hebben er ongeveer een uurtje rondgelopen en toen hadden we het daar ook wel weer gezien. We wilden eerst lunch halen bij een convenience store, maar we gingen nog even een winkelstraat in en kwamen toen een tonkatsu restaurant tegen! In mijn eerste dagen hier in Sendai heb ik ook tonkatsu gehad, dik vlees met veel paneer en veeeeel kool ernaast. Zover ik weet kun je het niet echt in een ketenrestaurant krijgen waardoor het misschien moeilijk is om een restaurant te vinden die het serveert in het Engels, dus ik had het al een beetje afgeschreven dat ik het samen met Peter zou kunnen eten. Maar toen kwamen we dat restaurant tegen, er stond dat ze een Engels menu hadden dus we gingen ervoor! Hebben beiden kip katsu gehad, was heerlijk! We konden ook nog extra rijst krijgen en extra kool zonder extra kosten (kool werd zelfs aangeboden ondertussen in een grote mand), maar we hadden van alles al zoveel gekregen dat dat gelukkig niet nodig was :P.
Na de lunch nog even bij een mooie vijver gezeten en toen weer de trein terug genomen naar Osaka. Onze volgende halte daar was een grote wolkenkrabber. We waren eerst van plan om naar het observatiedek daar te gaan, maar in Tokyo gaan we ook al naar de Skytree, dus we hadden dat deel geschrap. Maar er was ook een warenhuis waar we wat rond konden kijken, dus we zijn toch heen gegaan. Daar aangekomen kwamen we als eerste een Animate tegen, een winkel met allemaal manga en anime goederen! In zo’n winkel waren we nog niet geweest (KyoAni was alleen van werken van KyoAni, dit was van alles wat nu redelijk populair is enzo) dus daar ook nog maar een kijkje genomen. Nog wat dingetjes gekocht voor mensen en toen door naar de wolkenkrabber. Het was wel even leuk om daar rond te kijken, maar het is wat vergelijkbaar met de Bijenkorf, alles is duur en je durft dingen ook niet echt van dichtbij te bekijken. Toen maar bij een Mac een milkshake gehaald en toch maar weer naar het hotel gegaan. Iets anders dan gepland, de Animate was het leukste daar, dus het was het toch nog wel wat waard.

Thuis nog even met het thuisfront geskyped, was toch alweer een week geleden. Op zich appen we wel steeds en ze worden ook wel op de hoogte gehouden met verslagen als dit, maar het is toch wel fijn om het gewoon face to face te vertellen en om ze dan weer even te zien. Misschien skypen we nog een keer als we in Sendai zijn aangekomen, want de volgende keer zijn we alweer in Nederland! Nog een weekje en we zijn weer onderweg! Bedankt voor het lezen en Jane, tot zeer snel!

(ga voor foto's naar: http://s1024.photobucket.com/user/Jessica_Dorenbos/slideshow/Japan%20Reis/19-8-2016%20tm%2021-8-2016%20De%20dagen%20rondom%20Osaka (zal nog uitgezocht worden))