Kleine gebeurtenissen deel 5 - Reisverslag uit Sendai-shi, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu Kleine gebeurtenissen deel 5 - Reisverslag uit Sendai-shi, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu

Kleine gebeurtenissen deel 5

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

18 Juli 2016 | Japan, Sendai-shi

Afgelopen week was er niet echt iets wat erg bijzonder was, dus we zijn weer terug met kleine gebeurtenissen, deel 5 nu al! Geniet ervan :P.

Maandag lekker rustig gehad, maar voor 1 les naar school. Spannender is het eten van de dag :P. Iedere keer als ik nu boodschappen doe, koop ik een buisje met Japanse smarties, chocomarble. Waarom? Omdat ieder buisje een sticker heeft met een land erop, misschien herinner je je dat nog. Er zijn 49 stickers en ik wil proberen om zoveel mogelijk bij elkaar te verzamelen! Helaas soms een dubbele, maar ik ga al lekker :P. En de smarties hebben ook soms gezichtjes! Met ieder buisje kijk ik of ik van iedere kleur een smartie heb met een gezichtje, en maandag was het raak! Hoera XD. Avondeten was wat bij elkaar geraapt, want ik wilde de spaghetti proberen die ze nu ook zo los verkopen in plaats van alleen maar als bijgerechtje in bento's! Hoogtepunt van de week jongens :P.

Dinsdag weer op tijd naar school, want de Tanabata versieringen moesten verder gemaakt worden! Met 2 anderen hebben we aan een van de bollen gewerkt, in 1,5 uur hadden we hem al bijna af, alleen de onderkant nog wat! Je maakt de bollen door een bamboe bol te nemen en daar dan de bloemen met ijzerdraadjes aan vast te maken. Kan niet wachten om het eindresultaat te zien over iets minder dan 3 weken!

Woensdag nog weer een vak afgesloten, Logic via Puzzle! We hadden de laatste les die middag en daarna heb ik mn verslag afgedrukt. Het verslag was niet zo heel erg moeilijk, een paar puzzeldingetjes die ook helemaal uitgelegd waren in het boek (als je het boek had bekeken tenminste :P), dus dat was niet zo heel moeilijk gelukkig ^^. Kan dat ook weer van mn vakkenlijstje afstrepen!

Donderdag vind ik altijd spannend omdat we het Japanse cultuur vak hebben dan. Er is bijna altijd wel iets wat ik terug kan krijgen qua feedback, ik kijk er naar uit maar vind het ook wel wat eng soms. Donderdag verwachtte ik feedback te krijgen van onze presentatie en dat was ook zo. Veel van de feedback was wel verwacht, dus dat viel gelukkig wel mee ^^. 7,1 voor de presentatie, niet slecht! O ja, wat het nog spannender maakte, is dat de leraar via mail had gesuggereerd dat ik misschien wel iets met Japanse cultuur kon doen voor mn Master of PhD gebaseerd op 2 dingen die ik had geschreven (hij wist niet wat ik studeerde)! Heel fijn om te horen, maar het verhoogt de druk wel wat voor me ^^' Maar op het moment van schrijven heb ik alles ingeleverd voor dat vak, dus dat scheelt weer, hoef ik me daar niet meer zo druk over te maken ^^.

Vrijdag kon ik weer eens uitslapen, want we hadden sessies van 20 minuten waar we onze presentatie konden oefenen voor komende woensdag, de dag van de eindexamens voor Japans! Had een van de laatste sessies, anders moest ik nog zo lang wachten op school :P. Het oefenen ging goed, maar de lerares zei wel dat ik kon proberen om de zinnen wat vloeiender te zeggen, niet steeds in deeltjes. Daar ga ik dan aan werken en woensdag ga ik het mooi goed presenteren ^^.
Verder had ik ook de laatste les van Regional Enterprise! Ben ik wel blij mee, want het was altijd pas om 18.00 op de vrijdag, niet echt ideaal, en we moesten ook iedere week onderzoek doen naar iets wat we in de les ervoor hadden besproken maar dan toegepast op onze omgeving. Op zich best leuk in het begin, maar het werd steeds moeilijker omdat je soms maar net moet weten dat zoiets in je land afspeelt of je moet weten hoe je het op kunt zoeken. Maar dat is nu verleden tijd!

Zaterdag weer naar de stad om de laatste kaartjes voor de shinkansen te kopen. Alles ging goed, wist te vertellen waar ik heen wilde, wanneer en hoe laat en alles stond klaar, moest nog wel even betalen. Alleen dat was het dubbele wat ik had verwacht! Was blijkbaar ergens vergeten de prijs voor de gereserveerde stoelen mee te nemen. Wist dat ik niet genoeg had aan mn creditcard, dus maar naar de pinautomaat. Terug de rij in, half uur naar het gejank van een kat moeten luisteren (het klonk niet eens als een kat) en toen weer toevallig bij dezelfde meneer, die wist nog wel dat ik degene was die naar Kurayoshi wilde XD. Vragen of het met cash en creditcard kon, stelde hij voor helft creditcard, helft cash, dus 1 kaartje per betaalmethode. En ik had weer net niet genoeg cash voor 1 kaartje. Gelukkig was de man zo aardig om de kaartjes op te splitsen (waren 3 kaartjes pp) en dus lukte het uiteindelijk wel. Maar man wat een gedoe, gelukkig is dat nu allemaal geregeld.
Verder ben ik ook nog naar een expositie van Neon Genesis Evangelion geweest! Ik wist al wel een poosje dat er iets was van die anime, maar niet precies wat. Paar weken geleden naar de verdieping gegaan en toen besloten om later terug te komen, dus afgelopen zaterdag (maandag is de laatste dag van de expositie). Bij het kaartje kreeg ik ook nog een button, dat was wel cool :P. In de expositie ruimte mocht je gelukkig foto's maken, dus ik heb van alle displays een foto gemaakt! (wees gerust, ik zal ze niet allemaal hier plaatsen XD). De displays waren allemaal scenes uit de anime nagemaakt met al bestaande figuurtjes (van de robots voornamelijk). Hele goede kijkdozen dus! XD. Ook al wist ik niet wat ze nou op die 9e verdieping deden met Neon Genesis Evangelion, ik ben blij dat ik ben heen gegaan om het uit te zoeken! Dit had ik toch niet willen missen :P.

Zondag weer lekker relaxed, beetje schoolwerk en dat was het weer!

Bedankt weer voor het lezen! Volgende week verwacht ik een veel langer verhaal, voornamelijk door mn uitje op zondag ^^. Hoop dat jullie daar al naar uitkijken en jane!

  • 18 Juli 2016 - 11:41

    Jacobien:

    Mooi dat je zoveel doet en beleeft Jessica! Nog even en dan heb je vakantie, weer een heel andere beleving

  • 18 Juli 2016 - 12:21

    Jessica Dorenbos:

    @Jacobien
    Ben ik ook blij mee Jacobien, op die manier vliegt de tijd de laatste tijd wel :P. Kijk echt heel erg uit naar de vakantie, alhoewel ik nog wel even moet kijken wat we allemaal precies gaan bekijken XD. Gelukkig heb ik daar wel tijd voor na al mn deadlines op 29 juli :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 27 Maart 2016
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 23258

Voorgaande reizen:

26 Maart 2016 - 29 Augustus 2016

Studiereis Japan

Landen bezocht: