Kleine gebeurtenissen deel 6 - Reisverslag uit Sendai-shi, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu Kleine gebeurtenissen deel 6 - Reisverslag uit Sendai-shi, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu

Kleine gebeurtenissen deel 6

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

23 Juli 2016 | Japan, Sendai-shi

Gisteren heb ik al wel vertelt hoe mn zondag was, mn bezoek aan Summer WonFes 2016 in Tokyo. Maar ik heb ook wel wat dingetjes beleefd de week ervoor, en daar wil ik toch nog even over vertellen ^^.

Maandag was een nationale feestdag in Japan, dus helemaal geen school! Dus dat betekende lekker rustig aan doen thuis, beetje werken aan verslagen en dergelijke maar niet veel bijzonders. Zege nationale feestdagen :P.

Dinsdag was het mn laatste lange dag op school. Er moest weer gewerkt worden aan de Tanabata versieringen dus ik was weer vroeg van de partij. Eerste helft gewerkt aan de paarse bol en die samen met Gustav afgemaakt! Daarna op zoek naar materiaal om de letterdozen te maken, maar we hadden niets om het mee vast te plakken, dus toen maar gaan helpen met de groene bol die we ook af hebben kunnen maken (geen foto's van helaas). Tijdens het opruimen kwamen we de tas met plakspullen tegen, dat was wat jammer D: Ook twee laatste lessen gehad die dag. Eerste was Japanse Economische Geschiedenis (hekel aan dat vak) waar we feedback konden geven voor een bonuspunt :P Hoop dat hij me niet gaat afrekenen op mn feedback XD. En de andere les was voor het anime project. Voor de laatste keer een animefilm gekeken en erover gepraat met wat andere studenten. Rest nu alleen nog het schrijven van de reports voor die twee vakken, maar het fijne is dat we geen lange dinsdagen meer hebben!

Woendag Japans afgesloten met een geschreven examen en een presentatie. Het examen was wat moeilijker dan gedacht, ik had gekeken naar onze eerste tussentoets en die was toch wat anders opgezet dan deze toets. Hoop dat ik het alsnog redelijk heb kunnen maken. Presentatie ging een stuk beter, goed voorbereidt dus dat scheelde een hoop! Ook mn laatste lunch van de cafetaria gehad. En de eer was aan een grooot bord curry met vlees en kaas. Heb ervan genoten, ga de curry hier wel missen, ga zeker tijdens mn vakantie met Peter ergens curry eten! Daarna nog geholpen met het uitpakken van de aardewerkjes die we gemaakt hebben bij de IPLA trip. Was blij dat ik erbij was, want alles zat goed ingepakt, dus konden we het weer gebruiken om het mee naar huis te nemen XD. Ben erg blij hoe mn theekopje is geworden ^^ (Ja, het is een theekopje, een Japans theekopje, ook al heeft het geen oor *kijkt naar mama*). O ja, de donutkraam was er ook weer, dinsdag al, maar nu heb ik er maar eens foto's van gemaakt zodat jullie begrijpen waarom ik steeds erdoor verleidt wordt XD.

Donderdag was weer spannend, want het was de laatste les voor het vak over Japanse cultuur, een vak wat me wel uitdaagde en wat ik daarom leuk vond. Ik had nog twee dingen ingeleverd en hoopte dat ik die goed gedaan had zodat ik het kon afsluiten met een knal en zodat ik kon laten zien dat die aanbeveling om hier iets verder mee te doen geen fout was. Was een klein beetje teleurgesteld toen ik het terug kreeg, het was goed, maar niet zo goed als de dingen die ik ervoor had gedaan. Maar uiteindelijk denk ik wel een goed resultaat, heb er veel van geleerd en ben blij dat ik dit vak heb gevolgd, zeker een van de interessantste vakken dit semester. Daarna nog ergens koffie gedronken en wat gekletst met de klasgenoten, dat was best gezellig ^^. Toen dat afgelopen was de laatste keer avondeten gehad hier. Ze hadden tarutarukatsudon of zoiets en dat is een kom rijst met vleesrondjes, wat brocolli en een heerlijke saus. Heb ervan genoten, dat zal ik misschien ook wel missen XD.

Vrijdag had ik eens helemaal geen school! Dus wat doe je dan? Relaxen en vooral het schrijven van verslagen zoveel mogelijk uitstellen XD. Heb wel wat gedaan, maar mn productiviteit was helaas niet zo heel hoog :P. Dus maar aan de bak de komende week!
Zaterdag was een beetje raar, beetje hetzelfde als vrijdag, maar nu met het gevoel van alles moet goed geregeld zijn voor de volgende dag. Ben goed op tijd naar bed gegaan, de volgende dag er weer vroeg uit, dus een korte dag zaterdag.

Nog 2,5 week te gaan, nog 5 weken en ik ben weer in Nederland. De tijd gaat snel en daar ben ik blij mee! (iets minder dat de deadlines er dan ook sneller zijn, ach ja :P). Bedankt voor het lezen en jane!


  • 25 Juli 2016 - 07:15

    Rita:

    Die donutkraam! Ik begrijp jou ;-)

  • 25 Juli 2016 - 08:17

    Jessica Dorenbos:

    @Rita
    Haha blij dat dat is doorgekomen XD En dan zie je nu alleen nog maar de kraam, moet je voorstellen wat voor heerlijke geur daar vandaan komt terwijl ze daar ook aan het bakken zijn

  • 25 Juli 2016 - 16:08

    Rita:

    Ik stel me die geur voor.....het water loopt me al in de mond :-)

  • 26 Juli 2016 - 00:07

    Jacobien:

    Weer veel beleefd. Nog een paar weken en dan lekker op reis met Peter!

  • 26 Juli 2016 - 00:09

    Jacobien:

    Ga je voor ons ook een keer curry maken.?

  • 26 Juli 2016 - 00:18

    Jessica Dorenbos:

    @Rita
    Kan helaas geen donuts meenemen, mocht de kraam er vandaag of zo nog weer staan :c

    @Jacobien
    Kijk al uit naar de reis met Peter, nog 2,5 week! Zijn ook al mn deadlines geweest, dus kijk er al naar uit :P Ik zou graag een keer curry maken, maar dan moet ik eerst wel even uitvogelen hoe ik dat moet doen XD Maar er zijn vast wel recepten voor op internet :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 27 Maart 2016
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 23285

Voorgaande reizen:

26 Maart 2016 - 29 Augustus 2016

Studiereis Japan

Landen bezocht: