Kleine gebeurtenissen deel 2 - Reisverslag uit Sendai-shi, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu Kleine gebeurtenissen deel 2 - Reisverslag uit Sendai-shi, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu

Kleine gebeurtenissen deel 2

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

18 April 2016 | Japan, Sendai-shi

Het is rustig en dat is heerlijk. Maar dat betekend niet dat er niets hier meer gebeurt. Dit verslag zal gaan over de dagen 13-4 tot en met 17-4.

Woensdag was de eerste dag we Japanse taalles hadden. Dit was wel even spannend, want de vraag was welk boek we nodig zouden hebben. Ik hoorde anderen praten over Minna no Nihongo (iets van Japans van iedereen vrij vertaald), maar ik had zelf Japans geleerd met het boek Genki (iets van Goed) en dat boek had ik ook meegenomen. Als we dat boek zouden gebruiken, dan zou dat enorm schelen, want dan hoef ik geen ander boek meer te kopen! Ik had het boek ook al in de wellfare center gezien waar ze schoolboeken verkochten, dus de kans bestond dat we Genki zouden gebruiken. Mijn vreugde was dan ook erg groot toen inderdaad bleek dat we dit boek zouden gebruiken! Deed nog net geen vreugdedansje maar het scheelde niet veel :P De eerste les was dan ook wel makkelijk, want ik had het al een keer eerder gehad! Een makkelijk begin, maar ik heb nog wel veel te leren! Onderweg naar de volgende les zag ik ook hoe mooi de kersenbloesem in bloei was, die waren wel een paar foto's waard. Een ander vak die dag was Logic via Puzzle. Het was nog maar een introductieles, dus we kregen eerst twee raadsels om mee te oefenen. Het ging over een eiland waar knights en knaves leven. Knight vertellen altijd de waarheid, knaves liegen altijd. Je ontmoet drie mensen en vraagt aan A of hij een knight of een knave is. Je verstaat hem niet en vraagt aan B wat A zei. B zegt dat A zei dat hij een knave was en C zegt dat B liegt. De vraag is dan of C een knight of een knave is. Door logica te gebruiken is het raadsel op te lossen. A kan namelijk niet zeggen dat hij een knave is, want een knight zou zeggen dat hij een knight is en een knave zou dat ook zeggen, want hij liegt. Dus B liegt over wat A heeft gezegd en dat zegt C, dus C is een knight. Daarna volgde er nog een uitbreiding van het raadsel waarin je A vraagt hoeveel van hen knaves zijn. Die is wat ingewikkelder dus daar ga ik nu niet verder op in. Maar het was erg leuk om mn hersens er wat over te laten kraken en dan uiteindelijk met het goede antwoord te komen. Het vak voegt miss niet veel toe aan mn opleiding, maar het is een leuk vak om te volgen.

We waren vroeg klaar met de les, dus ik had nog mooi wat tijd om te shoppen. Ik wilde graag leuke insteekhoezen en ik dacht dat ik die wel gezien had bij de 100 yen shop. Helaas bleek het een map te zijn, dus die heb ik uiteindelijk niet gekocht. Heb wel schriften gekocht en heel wat snacks die ik weer uit wilde proberen ^^ De umaibou, de gepofte maissnacks met verschillende smaken heb ik nog niet allemaal op maar zijn wel leuk om allemaal uit te proberen. Verder had ik iets van gepofte rijst met aardbeienchocoladesmaak, Hello Kitty pocky, Fue-ramune (snoepjes waarmee je kunt fluiten! erg grappig), Genji-pie (het lijkt op een kaasvlinder maar het is een zoete variant), Baby Star Ramen (soort chips denk ik? best aardig) en een dierendoosje met ronde chocolade met vruchtenlaagje snoepjes die je er aan de achterkant uit moet schudden. Een paar had ik in een anime gezien en wilde het daarom proberen (Baby Star Ramen, Fue-Ramune, Umaibou en dat dierendoosje), de rest zag er gewoon lekker uit ^^. Het viel allemaal best in de smaak, maar ik zou het niet allemaal nog een keer kopen. Verder heb ik nog boodschappen gedaan bij de Seiyuu en besloot ik om eindelijk een corndog te proberen. Ik zag ze steeds al wel liggen, maar was er nog niet aan toegekomen. Uiteindelijk was hij wat meh, het deeg was best lekker maar het worstje erin wat minder. Zou hem niet nog een keer eten, maar ik heb hem nu in ieder geval geprobeerd! Weet ik ook weer wat dat is. En ik heb ook nog paddenstoel chocoladekoekjes gehad met aardbeiensmaak. Ze zien er zo leuk uit! En ze zijn ook nog leuk en lekker om te eten ^^

O ja, de weg naar school is niet moeilijk meer, maar er zitten best wel wat heuvels in. De ergste is misschien die vlak voor school. Voor mijn gevoel is die het steilst en veel mensen lopen die ook met de fiets aan hun hand. Zelf laat ik me niet kennen door dat heuveltje en fiets hem altijd op ^^ De beruchte heuvel staat wel tussen mn foto's zodat je een beetje een idee krijgt ^^.

Donderdag ging ik twee keer naar school terwijl ik niet eens les had! De eerste keer was zodat Kanako me uit kon leggen hoe de ATM werkt. Alles was in Japans, dus ik wist niet echt zeker welke dingen ik moest aantikken om bijvoorbeeld geld op te nemen. Ze heeft me mooi laten zien hoe ik geld kan pinnen, hoe ik er ook geld kan storten, hoe ik mn saldo kan checken, hoe ik rekeningen kan betalen en als laatste hoe ik mijn bankboekje kan gebruiken. Ik heb nog nooit een bankboekje gebruikt, dus ik had geen idee wat ik er ermee moest doen. Ik zag wel dat er een gat was voor een bankboekje, maar wat ik precies moest doen wist ik niet. Op de ATM zit nog een extra functie, namelijk record keeping, dus het bijhouden van de transacties. Als je op die knop drukt en je bankboekje met de pagina die het laatst is beschreven boven in de machine voert, dan print de machine je laatste transacties erin! Hartstikke leuk vind ik dat :D Je hoeft het niet erg vaak te doen, misschien eens per maand, ligt er een beetje aan hoeveel je doet met je rekening. Maar hij houdt alles bij, dus je hoeft niet na iedere transactie heen. Vind het echt superleuk dat het zo kan. Ik hoop dat ik mn bankboekje mee kan nemen en niet hoef in te leveren als ik mn rekening hier ophef/leeghaal, want ik vind het wel erg leuk om dat te houden, zoiets wat we hier niet meer hebben. Verder heb ik insteekhoezen gekocht met een Tohoku University thema, een lesboekje en een mooie bewaarmap om alles bij elkaar te houden. Ik ben helemaal klaar voor school nu!
's Avonds was er een meeting met de IPLA en IPLANET leden om te bepalen welke evenementen we dit halve jaar gaan doen. We mochten allemaal suggesties doen en uiteindelijk werd er gestemd. Ik had een trip naar het strand voorgesteld en die is nu ook uitgekozen om voor te stellen aan de mensen hogerop! Verder hebben we dingen als een sportevenement, een picnic, BBQ, vuurwerk, allemaal eetdingen zoals running noodles (een soort installatie van holle bamboestokken wordt opgesteld waar water in gaat stromen en daar worden noedels aan toegevoegd die je moet zien te vangen met je eetstokjes), sushi, takoyaki en een gaming night. Genoeg keuze, ik hoop dat het leuk wordt!

Vrijdag was het weer vroeg op voor school, Japans is steeds 's ochtends om 8.50. Na Japans was het alweer tijd voor de lunch en we gingen eens een keer naar een andere eetgelegenheid. Daar hadden ze een soort van buffet waar je van alles kon kiezen, maar je moest betalen voor het gewicht. En met een buffet zie je altijd heel veel lekkere dingen die je allemaal wil proberen, dus wordt je bord uiteindelijk voller dan je van tevoren gehoopt had ^^' Was een dure lunch, maar wel een lekkere!
Na de lunch hadden we een 'les' met onze begeleider en daar moesten we onze vakkenkeuze inleveren. Daarna was het wachten tot mijn laatste les die dag, die pas om 18.00 zou beginnen. Ben toen mooi met wat mensen in een theeruimte gaan zitten. Is daar erg gezellig, je mag gewoon groene thee daar halen! Halverwege het wachten ben ik samen met Lana snacks gaan kopen. Ik kwam terug met wat meer dan gedacht, maar ik wilde gewoon zoveel proberen ^^' Ik had een soort soesje gehaald met custardvulling, colakauwgum (als je een winner hebt krijg je gratis een nieuwe kauwgum. Dat had ik helaas niet), Big Katsu (een snack die moet lijken op gefrituurd varkensvlees, was helaas wat meh) en met als hoogtepunt de melonpan! Melonpan is een soort van zoet brood met een meloensmaak. Sommige varianten hebben custard binnenin zoals de melonpan die ik had! Ik denk dat ik mijn favoriete Japanse broodje heb gevonden ^^.

Verder was de vrijdag rustig. Er was eerst een international dinner gepland, maar omdat veel mensen club of school hadden, is hij verplaatst naar volgende week zaterdag. Ik dacht even dat het de zaterdag erna al zou zijn, maar dat had ik dus fout. Dat was wel even schrikken, want ik had alles al in huis voor pannenkoeken en dat zou niet meer goed zijn die zaterdag. Na eerst een lichte paniek werd voorgesteld dat ik ze alvast zou bakken en ze dan gewoon zou invriezen. En dat is wat ik zaterdag gedaan heb. Ik heb 2,5 uur in de keuken gestaan om in totaal 44 pannenkoeken te bakken. 34 voor het feestje, 2 voor huisgenoten en 8 voor mezelf voor het avondeten en voor later bij de lunch een keer eentje. Ik was echt uitgeput na al dat bakken! Maar ik blij met het resultaat en nu hoef ik ze zaterdag alleen maar in de magnetron op te warmen en dan sta ik dan niet meer uren in de keuken haha :P.

Zondag zou er eerst een Ohanami party zijn, een feestje waar we naar het park zouden gaan en daar dan zouden kijken naar de mooie kersenbloesem. Helaas werd het afgelast, want het regende die dag :c Dat was wel jammer, want ik keek er best wel uit om Ohanami te doen, dat wat wel een van de redenen waarom i blij was dat ik op tijd in Japan was, want rond deze tijd bloeien de kersenbloesem. Hij is hier nu al bijna uitgebloeid en het weer zoals regen en wind zorgt ervoor dat de bloemen lang niet meer zo mooi zijn als toen hij net bloeide een week of zo geleden. Ik vind het jammer dat ik het gemist heb om echt ervoor te gaan zitten, als een picnic en om dan te kijken naar de bloemen. Maar ik heb de kersenbloesem kunnen zien langs de wegen bij school, dat was ook al wel een mooi gezicht. En het is misschien nog wel een reden om over een aantal jaar hier terug te komen, om de ohanami helemaal te ervaren! Het werd helaas afgelast, maar er was nog iets anders op het programma! Namelijk Ramen eten in een restaurant hier heel vlakbij. Je kunt er iets van studentenramen bestellen, waar je voor 500 yen (ruwweg 4 euro) een gigantische kom ramen kunt krijgen. Ik hoorde ze er vorige week al over en sinds dien wilde ik het al met anderen proberen. Dus probeerde ik dat gisteren te overleggen of we nog steeds allemaal die dag konden, bleek het dat het restaurant op zondag dicht is! Dat was wel weer even een afknapper, maar nu gaan we het maandag doen. Die ramen komt er wel! Zondag was dus uiteindelijk rustig, maar wel een fijne dag waarin ik toch veel dingen heb kunnen doen die ik nog wilde doen ^^

Bedankt weer voor het lezen en sayonara!

(Voor foto's ga nu naar: http://s1024.photobucket.com/user/Jessica_Dorenbos/slideshow/Japan%20Reis/13-4-2016%20-%2018-4-2016%20Kleine%20gebeurtenissen%20deel%202 )

  • 19 April 2016 - 22:10

    Leonie:

    whaa dat running noodles ding klinkt echt geweldig!!! kunnen we thuis ook wel een keertje doen met spaghetti ofzo :P

  • 20 April 2016 - 00:22

    Jessica Dorenbos:

    @ Leonie
    Hahahaha leuk idee hoor :P Weet echter niet of het werkt, want dan heb je koude spaghetti. Verder moet je die noedels dan in een soort van sausjes dippen volgens mij en dan eten, weet niet of dat echt werkt met spaghetti. Maar je kunt het proberen ^^

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 27 Maart 2016
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 23257

Voorgaande reizen:

26 Maart 2016 - 29 Augustus 2016

Studiereis Japan

Landen bezocht: