Start van de reis in Kurayoshi - Reisverslag uit Kurayoshi, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu Start van de reis in Kurayoshi - Reisverslag uit Kurayoshi, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu

Start van de reis in Kurayoshi

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

15 Augustus 2016 | Japan, Kurayoshi

En we zijn weer terug van een korte break! We gaan nu verder met waar we gebleven waren bij het vorige verslag, namelijk vrijdagochtend :P

's Ochtends hebben we genoten van een lekker Japans ontbijtje, een beetje hetzelfde als ik ook in het begin had ^^ Een mooie introductie voor de Japanse cuisine! Na het ontbijt spullen bij elkaar gepakt en de helft achtergelaten om die over 2 weken weer op te halen. Als dank heb ik ze een pakje stroopwafels gegeven in een blikje, ze leken gewaardeerd te worden, hoop dat ze ze ook lekker vonden! Toen weer vertrokken naar de dorms waar ik mijn laatste koffer nog had staan en waar ik nog door de kamerinspectie moest.
Voordat de kamerinspectie begon heb ik Peter ook nog even kunnen laten zien waar ik nu al die tijd gewoond heb. We hebben ook nog even mooi uitgekeken over Sendai via mijn balkonnetje, een uitzicht wat ik misschien wel wat ga missen. De kamerinspectie duurde gelukkig niet zo lang, alles was in orde en ik kreeg het grootste deel van mijn borg terug na het afrekenen van standaard schoonmaakkosten (ook al was mn kamer schoon :c) en de laatste gas-water-licht kosten. Toen waren we ook alweer snel op weg naar het station! Onderweg nog even bij de Seven Eleven gestopt voor proviand voor onderweg en de eerste keer bij een conbini voor Peter :P. Vervolgens waren we mooi op tijd op het station om de Shinkansen te halen ^^ . De reis verliep mooi voorspoedig, we hadden ruime overstaptijden op Tokyo en Himeji, dus ook al waren we met koffers, dat was geen probleem. Zelfs nog lekkere bento's kunnen kopen voor onderweg als avondeten! Rond kwart voor 9 waren we dan ook goed en wel bij het hotel aangekomen waar we mooi tot rusten konden komen na deze lange reis van rond de 1100 km ^^.

De volgende dag begonnen we de dag weer met een Japans ontbijtje! Zo'n ontbijtje is altijd wel wat spannend, want veel elementen kennen we niet echt. Maar gelukkig zit er ook altijd rijst bij of andere dingetjes die al wel lekker zijn, dus dat kunnen we mooi wat afwisselen :P. Voor de zaterdag hadden we een dagje Tottori gepland. Dit was eigenlijk nog de dag die we over hadden, we hadden namelijk al een dagje naar Iwami en een rondreisdagje gepland, dus we hadden nog 1 dag te vullen en dat werd Tottori met in het bijzonder de zandduinen die we op internet hadden gevonden. In Tottori aangekomen hebben we eerst een paar lekkere broodjes gekocht bij Vie de France voor de lunch. Vervolgens hebben we kaartjes gekocht voor een soort van loople bus die ook naar de zandduinen zou gaan. We waren er net mooi op tijd!
De eerste stop was het zandmuseum van Tottori vlakbij de duinen. Hier waren allemaal zandsculpturen te zien met als thema Zuid-Amerika. Het was best cool om dit hier te zien, aangezien ik ook wel eens zulke sculpturen heb gezien in Nederland. De sculpturen waren gemaakt door een heel team, waaronder Nederlanders! Voelde me wel een beetje trots :P. De sculpturen waren echt geweldig om te zien, heel erg indrukwekkend! Ik voeg wel wat foto's toe, kunnen jullie ze zelf ook zien ^^.
Het volgende onderdeel waren de zandduinen zelf. We gingen er heen met een soort van kabelbaantje, best leuk ^^. Daar aangekomen waren de duinen al heeel indrukwekkend om te zien! Ze waren echt heel hoog, een stuk anders dan de duinen in Nederland. Je kon er zelfs met kamelen een ritje maken. De duinen schijnen ook een inspiratie geweest te zijn voor de ending animatie van de Free! anime. Die had een woestijnthema en dat kon ik me best goed voorstellen daar. Vanaf de aankomstplek konden we de zee nog niet zien, dus we daalden de duinen af om ze vervolgens weer te beklimmen. Onderweg nog een Japanner tegengekomen die met ons op de foto wilde! Dat was wel even grappig. Het lopen in het zand was niet heel erg prettig voor me, ik had sandalen aan en het zand kwam dus overal te zitten. Normaal is dat al vervelend, maar het was ook erg heet die dag, dus het zand was heet en dat onder je voeten is geen pretje :/ Was bij de laatste afdaling van de duin naar de zee dan ook bang dat ik mn zolen zou verbranden. Maar het was het wel waard, want uiteindelijk kwamen we toch bij de zee aan! Daar hebben we even lekker pootje gebaden en toen was het weer terug... Gelukkig waren er een soort van paden waardoor we niet meer door het vele zand terug hoefden, maar met de hitte was het alsnog geen pretje. We waren dan ook heel erg blij toen we weer bij asfalt aankwamen! Via een omweggetje weer naar het kabelbaantje gekomen en weer naar boven gegaan. Boven was ook een soort van winkelgebeuren waar we lekker schaafijs hebben gekocht (deed ik mooi in het Japans!). We waren ook wel erg vermoeid, dus we namen de bus weer helemaal terug naar het station en gingen meteen door naar Kurayoshi, lekker terug naar huis. Terug in Kurayoshi bij de KFC wat gegeten, lekker gedoucht en daarmee de dag lekker afgesloten ^^.

De volgende dag was de reden waarom we helemaal hierheen waren gekomen, namelijk Iwami! Iwami heeft namelijk locaties waar locaties uit een van mn favoriete anime, Free! vandaan komen. Je ziet wel eens op internet mensen die een foto maken van de echte omgeving met een foto van de anime scene en dat wilde ik daar ook graag doen. Dus na het Japanse ontbijt weer op naar de trein en op naar Iwami! Toen we daar aankwamen werd ik al enthousiast, want het station van Iwami was al een van de eerste locaties uit de anime. De avond ervoor had ik nog gezocht naar die scenes en dus wist ik wel wat hoe het eruit zou zien, maar om het in het echt te zien is toch wel weer wat anders ^^. Meteen de eerste foto's gemaakt daar, grote dank aan Peter voor de meesterlijke foto's ^^. We gingen daarna naar het toeristencentrumpje waar ook al dingen van Free! te zien waren en ook te koop waren. Wat mooie postcards gekocht, kreeg er nog een leuk tasje bij ook :P. In een guide van iemand anders las ik dat je een fiets kon huren om door Iwami te gaan langs de locaties op de kaart (je kon er gratis een kaart krijgen met de animelocaties, scheelt heeel veel zoeken). Dus dat deden we en toen waren we zo op pad! De eerste locaties waren een beetje lastig, wisten niet helemaal zeker waar we al zaten, maar tijdens de lunch kwamen we erachter dat we er al waren XD (lekker sushi gehad voor lunch!). Na de lunch verder op pad en zo kwamen we bij de zee terecht. Het was geen punt voor onze tocht, maar we hadden ons wel voorbereid om wat te zwemmen in de zee dus dat hebben we lekker gedaan! De zee was heel erg aangenaam, een stuk warmer dan onze Noordzee :P.
De rest van onze tocht langs de animelocaties ging vrij voorspoedig. De plekken waren duidelijk aangegeven op de kaart en het was ook wel te herkennen door het maken van de screenshots de avond ervoor. Het feit dat we de fietsen hadden scheelde ook wel heel erg, daardoor ging alles een stuk sneller. En daardoor kwamen we ook langs zowat alle punten, aangezien twee toch wat verder weg lagen en we daardoor de berg op moesten. We hadden elektrische fietsen dus dat ging wel aardig! Uiteindelijk hebben we misschien twee foto's gemist, eentje die niet lukte door auto's bij de locatie en een andere omdat het bij een stationnetje voor Iwami was, buiten de route en vast ook niet genoeg tijd om even uit te stappen als de trein er zou stoppen. En niet alle foto's lukten even goed doordat ze zon niet altijd meewerkte. Maar uiteindelijk hebben we veel mooie foto's gemaakt, hebben Iwami en de natuur eromheen kunnen bewonderen, dus een hele geslaagde dag!
Op de terugweg zijn we in Tottori uitgestapt om lekker bij de McDonalds te eten, die was mooi dichtbij :P. We stonden ook nog op het punt om de stad wat in te gaan omdat er misschien een soort van festival aan het gang was. De dag ervoor zagen we al treinpersoneel een of andere dans uitvoeren door parasols rond te draaien en te zwaaien en die parasols zagen we ook toen we bij de Mac zaten. Helaas niets meer kunnen zien, dus gewoon op huis aan gegaan. Het was ook weer een drukke dag geweest.

Vandaag hebben we het rustig aan gedaan. De planning had treinen in de omgeving, maar die omgeving hadden we ook wel wat gezien de vorige twee dagen. Verder was het ook erg warm de afgelopen dagen, boven de 30 graden uit, dus ook niet echt weer om doelloos een hele dag rond te zwerven. We hebben dus gezellig wat boodschappen gedaan in een supermarkt hier vlakbij en wat rondgekeken in het winkelcentrum dat eraan vast zat. Nog wat handige dingen gekocht zoals batterijen voor Peter's fototoestel, lepeltjes om onze toetjes op te eten en zonnebrand (die hadden we de dag ervoor niet, was misschien wel wat nodig geweest...) Maar daarna zijn we weer lekker naar het hotel gegaan en daar de dag doorgebracht met lekker relaxen ^^. Kan misschien wat zonde zijn, om een dag in het hotel door te brengen terwijl we hier zijn, we moeten juist zoveel mogelijk van het land zien, maar dit hoort ook wel wat bij vakantie vieren, dus uiteindelijk de dag nog goed besteed ^^. En nu kon ik gebruik maken van het publieke bad hier op de bovenste verdieping met uitzicht over de stad, want die is of 's ochtends vroeg open of gedurende de middag tot 5 uur, niet echt praktische tijden.

Bedankt weer voor het lezen! Morgen weer op pad, op naar onze volgende bestemming, Kyoto! De plannen zijn nog wat vaag, maar dat komt vast wel goed ^^. Jane!

(voor meer foto's ga naar: http://s1024.photobucket.com/user/Jessica_Dorenbos/slideshow/Japan%20Reis/12-8-2016%20tm%2015-8%20Start%20van%20de%20reis%20in%20Kurayoshi (ze zijn niet gesorteerd maar dat komt misschien later nog))

• 16 Augustus 2016 - 14:48

Nindy:

Omg die duinen zien er impressive uit :O Alvast veel plezier in Kyoto gewenst! Zo'n rustdag is trouwens niets mis mee hoor, anders houd je het niet vol!