Scavanger hunt en International Dinner - Reisverslag uit Sendai-shi, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu Scavanger hunt en International Dinner - Reisverslag uit Sendai-shi, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu

Scavanger hunt en International Dinner

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

24 April 2016 | Japan, Sendai-shi

Zaterdag was een drukke dag, met wel drie evenementen gepland waarvan ik er naar twee ben geweest :P Deze evenementen waren de scavanger hunt, ook wel een speurtocht genoemd, en het tweede was de International Dinner georganiseerd door Lana en Co! Ook van zaterdag zijn er wat foto's verloren gegaan, maar het grootste deel is gelukkig door anderen gemaakt en gedeeld via Facebook ^^

De scavanger hunt begon rond 11 uur toen we moesten verzamelen bij een gebouw aan de rand van het centrum. Hier werden de deelnemers, een mix van internationale studenten en Japanse studenten verdeeld over 4 teams met ieder een paar internationale studenten en een overgroot deel Japanse studenten. We werden op pad gestuurd met een kaart van Sendai (we mochten geen google maps gebruiken!) en met een lijst van mogelijke punten waar we foto's van moesten maken om punten te verzamelen. Sommige dingen waren meer punten waard dan anderen, maar die waren dan ook moeilijker om voor elkaar te krijgen. We hadden zo'n 2,5 uur de tijd om zoveel mogelijk foto's te maken van de aangegeven dingen. Voor het einde van die 2,5 uur moesten we wel terug zijn, want voor iedere minuut dat we te laat waren werd er een punt afgetrokken. Vol goede moed gingen we op pad terwijl ik steeds weer met iemand anders een praatje maakte. Ik was best gedreven om zoveel mogelijk punten te scoren dus ik nam een beetje de leiding, maar de andere Japanse groepsleden hielpen heel erg goed mee, want zij wisten waar alles was! Ik wist wel een paar dingen, maar zij wisten steeds de route er naartoe, of het in de buurt was en ze konden makkelijker andere mensen aanspreken als we andere mensen nodig hadden voor de foto. Met de groep was het ook wel makkelijker om mensen zomaar aan te spreken. Voor een van de foto's moesten we een foto maken met een buitenlands iemand in de winkelstraat, maar die persoon mocht niet iemand van onze groep zijn! Toen ik toen plotseling een buitenlands iemand zag lopen, heb ik ook niet geaarzeld om te vragen of we met hem op de foto mochten ^^ Zo'n goede sfeer was er in de groep! We hebben voor punten heerlijke Taiyaki gegeten (nee geen Takoyaki zoals ik in een eerder verslag zei). Ik wilde deze keer een warme proberen, dus ik heb er eentje met custard besteld. Hij was heerlijk ^^ De foto is helaas verloren gegaan, dus ik moet nog een keer heen om het te laten zien. Wat jammer nou :P We gingen als een speer, maar we moesten ook goed de tijd in de gaten houden. We hadden afgesproken dat we rond half 2 weer terug zouden gaan lopen naar het beginpunt. Maar helaas hadden we een beetje onderschat hoe lang we er mee bezig zouden zijn... Op een gegeven moment heb ik dus maar voorgesteld om te gaan rennen om zo toch nog misschien op tijd te zijn. Half rennend zijn we dus verder gegaan, elkaar aansporend om door te gaan en soms stoppend op een paar plekken om nog snel een foto te maken. Het maken van een foto duurde niet lang en we kregen er punten voor, dus ook al kostte het even wat tijd, per saldo zouden we er alleen maar op vooruit gaan! Na een korte eindsprint kwamen we 1 minuut na 2 aan, als eerste van alle groepen! Een andere groep zagen we aan de overkant van de straat staan, wachtend op het verkeerslicht :P Voor mijn gevoel hadden we het fantastisch gedaan! Toen was het wachten op de puntentelling en de prijsuitreiking. Ondertussen kwamen wij weer bij van het rennen en wisselden we facebookcontacten uit. De prijsuitreiking was best spannend, want we wisten dat we veel foto's hadden gemaakt en we waren ook nog als eerste weer terug terwijl we ook onderweg nog foto's hadden gemaakt! Uiteindelijk zijn we op de tweede plaats terecht gekomen, volgens mij was er net 1 puntje verschil of zoiets :/ Maar zo erg was het niet, ik vond dat we het goed hadden gedaan, iedereen van onze groep zei dat en we hebben veel plezier gehad! De prijs voor de eerste groep was een grote zak umaibou die ze uiteindelijk met iedereen gedeeld hebben ^^ Ter afsluiting is er ook nog een groepsfoto gemaakt en daarna ben ik naar huis gegaan. Ik was nog wel uitgenodigd om ramen te eten en hoewel we niet echt hadden geluncht leek het me geen goed idee om een hele kom ramen te eten, want 's avonds was er international dinner en daar moest ik ook nog wel wat plek voor overhouden! Maar toch heb ik onderweg een ijsje gehaald bij de Family Mart, het was warm en ik had hard gewerkt ^^ Het leuke is dat ze gevulde ijshoorntjes verkopen in van die plastic verpakkingen zodat het ijs mooi blijft. Omschrijving is wat vaag, maar als ik er later nog eentje haal dan maak ik daar wel weer een foto van en post ik die hier ^^.

's Avonds was de International Dinner. Het idee was dat iedereen iets zou koken wat bij zijn of haar land past en dat dan mee zou nemen zodat iedereen van verschillende landen kon proeven. Ik had ervoor gekozen om pannenkoeken te bakken, want dat zou ik hier wel voor elkaar krijgen (denk dat erwtensoep wat lastiger zou zijn hier :P) en het is ook wel iets wat veel mensen lekker vinden ^^. Omdat het eerst vorige week zou zijn had ik ze vorige week zaterdag al gebakken, dus ik hoefde de stapels pannenkoeken alleen nog maar uit de vriezer te halen, in tasjes met suiker en jam, eetstokjes, bord en fles drinken mee en gaan! Daar kon ik ze dan wel opwarmen in de magnetron, scheelt weer een hoop gedoe ^^ Daar aangekomen waren sommigen nog bezig met koken, zoals de Zweden die bezig waren met hun Zweedse gehaktballetjes en Susi met haar pasta carbonara ^^ Het duurde dan ook wel even voordat alles op tafel stond en dat er gegeten kon worden, maar het zag er allemaal heerlijk uit! Er was bradkartoffeln, een pastasalade, de Zweedse gehaktballetjes met bessenjam, saus en aardappelpuree, de pasta carbonara, twee curries met kip, eentje uit Singapore en eentje uit Korea (op zich wel interessant dat ze zich introduceren met dat ze uit Korea komen ipv van Zuid-Korea. Ze spreken niet over Noord-Korea), een soort van ijs met aardbeien en besjes uit Alaska, Baumkuchen (eigenlijk uit Japan maar daar denken ze dat het iets echt Duits is :P) en dus mijn pannenkoeken! We hebben heerlijk gegeten en de pannenkoeken vielen ook goed in de smaak ^^ Was steeds erg blij om dat te horen :D Maar ik moet wel zeggen dat ze er niet veel beter op werden door ze op te warmen, toen ze wat afkoelden werden ze helemaal stijf, niet echt ideaal. Maar het smaakte dus het was mooi ^^. Met hulp van Erik uit Zweden zijn alle pannenkoeken opgekomen, dus ik hoefde niets meer mee naar huis te nemen! Het was ook erg leuk om naar de verhalen van de Zweedse mensen te luisteren, die hadden toch wel een beetje de boventoon tijdens het feestje. Ze vertelden over hoe ze bij hun studentenverenigingen wekelijkse soort van grote maaltijden hebben waar ze allerlei traditities hebben, zoals zingen voor de maaltijd en tussendoor als het wat stil valt. De verschillende studies hebben zelfs hun eigen liedboek om uit te zingen tijdens de maaltijd. Erg leuk om daar wat van te leren en ook leuk om te horen hoe ze zongen. Ze hadden namelijk Schnapps gekocht en hadden voor iedereen een beetje, maar voordat er gedronken mocht worden moest er dus eerst gezongen worden! Ze begonnen allemaal te zingen, maar meedoen lukte helaas niet haha. Maar gezellig was het wel. Voor het einde organiseerde Lena nog een spelletje waarbij iedereen twee woorden op twee papiertjes moest schrijven, ze in een kom moest doen en dan waren er drie spelrondes. De eerste was het woord omschrijven, tweede was het uitbeelden en de derde was het omschrijven met 1 woord. Je speelt steeds met dezelfde woorden, dus die laatste ronde is gelukkig te doen :P. Maar helaas hebben we het niet helemaal af kunnen ronden, want rond 9 uur was het tijd om te gaan, omdat ze daar een avondklok hebben. Sommigen bleven wel, maar we konden er niet blijven met zo'n grote groep, anders kon onze gastheer Daniel een waarschuwing krijgen. We hebben wat opgeruimd en toen was het dus naar huis. Gelukkig was mijn huis gewoon de straat over, zo dichtbij was het :P Maar toen ik in de lift stond besefte ik me dat ik mn tas met suiker en jam was vergeten! Snel gevraagd of ik hem kon ophalen via Facebook, dat kon gelukkig en toen was ik weer goed en wel thuis ^^

Ik zou willen dat het hier zou eindigen, maar dat is helaas niet het geval. Ik had een geweldige dag achter de rug, maar helaas was er iets wat toch een schaduw over de dag wierp. Ik wilde namelijk foto's in mappen zetten zodat ik die kon uploaden voor mijn verslagen. Ik had wat gekloot met groeperingen en sorteren en wilde dat, nadat ik de foto's in mappen had gezet, weer terugdraaien. Er was een optie om acties ongedaan te maken, dus dat deed ik. Dacht dat het geen kwaad kon want er was ook een optie om de actie weer uit te voeren. Dus ik deed het net zolang terug totdat het niet meer kon. Niets was verandert, dus ik wilde weer alle acties uitvoeren. En dat wilde mn laptop niet. De mappen waren weg, de foto's die ik had gedownload van Facebook waren weer in downloads, maar de foto's van mn mobiel waren niet terug gegaan naar mn mobiel. Alles foetsie van de hele week. Ik heb tot laat in de nacht nog geprobeerd het weer terug te krijgen, ben er vanochtend nog mee bezig geweest, maar ze zijn nergens te vinden. Ik vind het ontzettend jammer dat ze weg zijn, maar zoals ik in mn vorige verslag al heb gezegd, sommige foto's kon ik nog weer terug krijgen omdat ik ze naar mensen had geappt. Gelukkig waren dat de belangrijkste foto's, zoals die van Ikea. Andere foto's gingen meestal over eten, die zijn minder belangrijk, maar het is alsnog jammer. Ik heb er nu vrede mee, ik heb mn best gedaan en ik zal nu voorzichtiger zijn als ik met de foto's aan de slag ben ^^

Bedankt weer voor het lezen en jane!

O ja, alle foto's bij dit verslag zijn niet door mij gemaakt, alleen die van de purikura fotootjes. De foto's van de scavanger hunt zijn gemaakt door een Japans teamlid, die van de International Dinner zijn gemaakt door Susi en Lana. Ik zal die wel aangeven met een (L) of een (S) ^^.

(Voor foto's ga nu naar: http://s1024.photobucket.com/user/Jessica_Dorenbos/slideshow/Japan%20Reis/23-4-2016%20Scavanger%20hunt%20en%20International%20Dinner )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 27 Maart 2016
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 23270

Voorgaande reizen:

26 Maart 2016 - 29 Augustus 2016

Studiereis Japan

Landen bezocht: