Shopping trip met IPLA - Reisverslag uit Sendai-shi, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu Shopping trip met IPLA - Reisverslag uit Sendai-shi, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu

Shopping trip met IPLA

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

03 April 2016 | Japan, Sendai-shi

Vandaag was een van de dagen dat je mee kon gaan met de IPLA shopping trip. Deze trip was bedoeld om dingen zoals Japanse mobieltjes en simkaarten te kopen en nog andere benodigdheden, zoals bijvoorbeeld een fiets. Omdat ik hier graag naar school wil kunnen fietsen en naar andere dingen zoals de supermarkt besloot ik om mee te gaan op deze eerste dag van de shopping trip, zodat ik de zondag verder vrij kon houden. Na een eenvoudig ontbijt van brood met ei en jam (eerste zelf klaargemaakte ontbijt hier haha) en nadat ik nog wat dingetjes had geregeld liep ik naar international house sanjo 1 waar we moesten verzamelen in de lobby. Vanaf daar gingen we naar de bushalte en namen we de bus naar de stad. Bij de bus ontmoette ik Suzanna uit Italië en Lana uit Zweden. Het was leuk om ook weer eens wat meisjes uit Europa te ontmoeten. In de bus kwam Cheryl, een meisje uit Singapore naast me zitten (ik zat bijna opgevouwen in de bus, volgens mij zat ik net boven een wiel). Ook met haar kwam ik wat aan de praat en was het gezellig. Bij het station aangekomen gingen we met z'n allen naar de oost kant van het station waar een winkel was die dingen als simkaarten en mobieltjes verkocht. Er werd ons eerst gevraagd wie er wat wilde kopen en die moest met de ene groep mee. Niet iedereen had er iets nodig zoals ik, dus we gingen met een apart groepje al op weg om andere dingen te halen, zoals waterkokers. Na de waterkokers was het al tijd voor lunch. Deze hadden we bij een Ramen shop, ook een soort noedels in een soort soep met een vleestopping. Ik had er gehakt bij, leek me wel zo lekker. Ook hadden we een paar pasteitjes (die je ook bij Yume kunt krijgen). Erg lekker gegeten daar en ik ben blij dat ik nu eens ramen gehad heb.

Na het eten gingen we naar een of andere kledingwinkel in hetzelfde gebouw als waar ik de dag ervoor van het uitzicht had genoten op de bovenste verdieping. De jongens gingen naar de mannenafdeling en ik ging met Cheryl kijken bij de vrouwenkleding. Ik had eerst niets nodig, maar toen zag ik ze, huisschoenen, of ook wel gewoon sloffen. Tot nu toe moest ik steeds op mn sokken van de voordeur van onze unit naar mijn kamer en erg warm was dat niet. De sloffen zouden daar wel erg handig voor zijn. En ik zag mooie blauwe sloffen, precies mijn kleur, dus de keuze was snel gemaakt. Eerst nog wel gekeken of ik ze zou passen aan de hand van een schemaatje in mijn reisverslagboekje, maar dat zag er verder goed uit. Dus huissloffen gekocht. Ze zijn echt heerlijk warm, wil ze bijna niet meer uit doen :P Toen we de kledingwinkel verlieten en verder zouden gaan, zag ik het Pokémon Centrum van Tohoku. Ik had al wel eerder van Pokémon Centra gehoord, maar ik had niet verwacht er eentje te vinden in Sendai. Ik zag er gisteren wel een bordje van, maar wilde er toen niet met iedereen heen. Nu liepen we er praktisch langs, dus we hebben er snel even een kijkje genomen. Er waren echt superveel leuke dingetjes van Pokémon, van knuffels, sleutelhangers, speelgoed, schrijfgerei, eetgerei, spelletjes, noem het maar op. Moest toen wel aan Nindy denken want ik weet dat zij gek ik van Pokémon. Heb er helaas niets gekocht, misschien later nog een keertje!

Vervolgens gingen we op weg naar de fietsenwinkel. Onderweg kwamen we een winkeltje tegen dat tayaki verkoopt. Tayaki is een soort deegsnack met een bepaalde vulling in de vorm van een vis. Je kunt ze vers bestellen of je kunt er al eentje nemen die al eerder is bereidt. We besloten om er eens eentje te proberen. De smaak van het seizoen was sakura, dus dat leek me erg leuk om die eens te proberen. Helaas was dit geen vers gemaakte, maar alsnog erg lekker om te eten! Voordat we gingen bestellen konden we ook al kijken in de keuken en zien hoe ze die tayaki aan het maken waren. Dat zie je wel meer hier, dat je kunt zien hoe je eten wordt bereid, dat was ook zo in het ramen restaurant. Maakt het alleen nog maar leuker! Na de tayaki gingen we verder en kwamen we weer een andere winkel tegen, eentje waar ik gisteren ook al geweest was, namelijk een winkel met geïmporteerde goederen. Deze was groter dan die van de dag ervoor. Ik kwam er ook weer goudse kaas tegen, maar ook ketchup (mocht ik het toch te erg missen :P) en stroopwafels en wilhelmina munt. Mocht ik Nederland toch te erg missen dan denk ik dat ik wat pepermuntjes ga halen haha :P De laatste winkel die we bezochten voordat we bij de fietsenwinkel aankwamen was Daion, een winkel waar alles 100 yen is (108 yen met belasting erbij in). Cheryl wilde daar heen om wasknijpers te halen voor de wasstok die we hebben. Ik heb wel een klein waslijntje, maar grote was kun je op een soort wasstok hangen. Dan zijn grotere knijpers wel handig. Heb er ook nog wat snoepdingetjes gekocht, wil zoveel mogelijk uitproberen en deze leken me wel wat. De fran is een dikkere soort pocky, koekstokjes met een bepaalde smaak chocolade eromheen. Erg lekker. Ook de aardbeienkoekjes waren goed te doen.

Uiteindelijk kwamen we terecht bij de tweedehands fietsenwinkel. Ik was al wel voorbereid op het feit dat de fietsen daar een stuk kleiner zijn omdat de Japanners ook een stuk kleiner zijn. Ik heb dus geprobeerd om de grootste fiets te vinden met het stuur op de hoogste hoogte. Na heel wat teststukjes was het kiezen tussen twee fietsen: eentje waar ik het prettigst op zat maar die maar 3 versnellingen had, en eentje die iets minder zat maar wel 6 versnellingen had (de blauwe op de foto). De winkeleigenaar raadde me ook nog een fiets met een recht stuur aan, maar dat fietste niet prettig dus die viel al snel af. Na wat advies van de begeleiders heb ik toch gekozen voor die met 3 versnellingen. Daarmee red je de heuvels hier wel zeiden ze. Dus toen had ik eindelijk een fiets! Ben er erg blij mee en ben ook blij dat ik er nog best behoorlijk op kan fietsen. Hoop dat ik er ook mee op school kan komen haha :P

Na de fietsen zijn we lopend weer terug gegaan naar de dorms. 4 van ons hadden een fiets, maar de begeleider, Bong, die ons weer terug naar de dorms kon leiden had dat niet. Dus gingen we door de regen lopend weer terug. Dat was nog wel een eind en we kwamen dan ook uitgeput weer terug bij onze kamers. Maar dat was nog niet het einde van de dag. Om 7 uur hadden we afgesproken om met degene die wilden samen ergens te gaan eten. Bong zou ons ergens mee naartoe nemen. Dus rond 7 uur stonden we bij de poort van het dormitory terrein en gingen we met Bong naar een yakuniku restaurant, een restaurant waar je zelf je vlees kunt grillen op een soort grillplaat op tafel. Bong bestelde het vlees voor ons, want wij wisten nog niet wat wat was en konden het menu ook nog niet echt lezen. We hadden een soort van spek, vlees dat van de ribben kwam en vlees dat van de varkensnek kwam en als laatste organen. Dat was wel een klein beetje schrikken, maar ik heb het uiteindelijk gewoon geprobeerd. Het staat er toch, dus waarom ook niet? Het andere vlees vond ik wel lekkerder moet ik zeggen. Het orgaanvlees, wat volgens mij stukjes darm was, was niet afschuwelijk, maar ik zou het ook niet zelf bestellen later. Maar wel weer een ervaring rijker.

Moe en voldaan keerden we weer terug naar de dorms, maar niet voordat we afgesproken hadden om met z'n allen naar een grotere supermarkt te fietsen om samen wat boodschappen te doen. Samen dingen uitzoeken is toch makkelijker dan maar alleen.

Bedankt voor het lezen en sayonara!

(Dit verhaal is over 2-4, ook al is hij op 3-4 geplaatst)

(voor foto's ga nu naar: http://s1024.photobucket.com/user/Jessica_Dorenbos/slideshow/Japan%20Reis/2-4-2016%20Shopping%20trip%20met%20IPLA )

  • 03 April 2016 - 04:49

    Nindy:

    OMG EEN POKÉMON CENTRUM :D Ik zit helemaal te hypen hier terwijl ik je verslag lees haha! Lief dat je aan mij moest denken ^^ Top dat je een fiets hebt nu, hoop dat de heuvels te doen zullen zijn! Maar dat ie lekker zit is ook wel erg belangrijk. Fijn dat je ook wat meer nieuwe mensen leert kennen nu :) Veel succes daar! ^^

  • 03 April 2016 - 11:11

    Rita:

    Hey Jessie, heb je wel genoeg aan die twee koffers voor de terugreis?
    Vogens mij zie je daar heel veel dingen in de winkels die je allemaal mee naar huis zou willen nemen.
    Het stelt me gerust dat je straks tijd aan je studie moet besteden ;-) en dat je niet meer zoveel tijd hebt om te shoppen.
    Groetjes uit Beilen, ook van papa

  • 03 April 2016 - 12:05

    Peterrr:

    SLOFFEN

  • 03 April 2016 - 13:18

    Jessica Dorenbos:

    @ Nindy
    Haha ik kan me je hype voorstellen, ik voelde die ook al wat en ik ben nog niet eens zo'n grote pokémonfan als jij bent! De heuvels zijn best te doen, vandaag al een stukje gedaan. Naar beneden gaan is vooral erg leuk haha :P Dankjewel!

    @ Rita
    Haha, ik hou dat zeker in mijn achterhoofd, vanaf nu koop ik niet meer zoveel (moet ook aan mn portomonnee denken he :P) en anders stuur ik het wel op als een pakketje, dat is ook prima ^^
    Het stelt mij ook gerust, de studie geeft me ook weer meer structuur en daar hou ik ook wel van!

    @ Peterrr
    WARME BLAUWE SLOFFEN

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 27 Maart 2016
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 23282

Voorgaande reizen:

26 Maart 2016 - 29 Augustus 2016

Studiereis Japan

Landen bezocht: