De route naar mijn nieuwe thuis - Reisverslag uit Sendai-shi, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu De route naar mijn nieuwe thuis - Reisverslag uit Sendai-shi, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu

De route naar mijn nieuwe thuis

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

30 Maart 2016 | Japan, Sendai-shi

Vandaag was er weer tijd om Sendai in te trekken. Ik moest hoe dan ook vandaag weer uit het hotel overdag, dus zat er niets anders op dan alvast te gaan kijken hoe ik morgen het beste kon lopen vanaf het station. Na een ontbijt van roerei met ham en een worstje, weer een salade en zure groentestukjes en misosoep (de misosoep wordt steeds beter, ik begin eraan te wennen!) vertrok ik van het hotel na wat voorbereidingen. Ik moest eerst nog weer geld pinnen, want ik had het er wel doorheen gejaagd in Tokyo en met het betalen van de hotelkamer. Voor het geld pinnen was ik toch bij een Seven Eleven, dus ik besloot om maar eens te kijken wat ze nou allemaal hebben in een gewone supermarkt. Ik ben al wel in andere supermarkten geweest rond het station maar die vergelijk ik liever een beetje met de AH to go. Je kunt er aardig wat krijgen, maar dan vooral eten en dingen die je snel nodig kunt hebben, je gaat er niet heen voor je dagelijkse boodschappen. Maar deze Seven Eleven was wel zo'n dagelijkse boodschappen winkel. Ik heb er mooi wat rond kunnen kijken, alvast wat opties bekeken voor eten in de toekomst (aardappels groenten en vlees wordt het niet, geen makkelijke vleesjes die je zo in de pan gooit hier) en prijzen vergeleken. Sommige dingen zijn wel goedkoper dan in Nederland, maar kijk dan maar niet bij het fruit! Een zak appels (grote appels, dat wel) was al bijna 8 euro :O ! Ik denk dat ik maar een ander alternatief moet zien te vinden voor mijn vitaminenbehoefte :P Ik heb wat chocoladesnoepjes gekocht die ik al eerder had gekocht op een conventie en ben toen verder gegaan naar het station.

Vanaf het station van Sendai zouden er twee opties zijn om naar de dormitories, de studentenhuizen, te komen. Een was met de bus, andere was met de taxi. Zelf heb ik een derde optie bij gedaan, en dat was met de trein en dan verder lopen. Deze laatste optie wilde ik als eerste uitproberen, omdat ik dan redelijk goedkoop er kon komen omdat ik toch al onderweg was met de trein. Dat is goedkoper dan bij Sendai van het station te gaan, met de bus heen en dan weer met de trein terug. De treinreis ging goed en toen begon het lopen. Ik ben maar twee keer te ver gelopen en maar 1 van die keren hoefde ik terug te lopen, andere loste ik op door ergens anders af te slaan :D Het was wat heuvelachtig, maar geen moeilijke route en ik denk dat ik die nu ook kan volgen met twee koffers bij me. Onderweg kwam ik ook nog een kersenbloesemboom tegen die bijna in bloei staat. Volgens de voorspelling is het 5 april zo ver! Zonder al te veel problemen kwam ik aan bij het dormitory terrein en ik vond ook zo het gebouw waar ik morgen moet zijn. Missie geslaagd!

De volgende missie was om weer terug te gaan naar het station van Sendai. Ik had even geen zin om deze omgeving al te verkennen, dus terug gaan en winkels kijken was de beste optie. Ik wilde eerst weer terug met de trein, maar ik had de bushalte al gezien die ik moest hebben als ik met de bus wilde. Dus ik besloot de bus te nemen. Het duurde even voordat ik zeker wist welke bus ik moest hebben, want hier stond het er niet in romanji, ons alfabet, bij. Gelukkig herkende ik ondertussen al wel Sendai in kanji en ook op mijn kaartje van de uni stond Sendai station in kanji en romanji bij elkaar, dus toen lukte het om de bus terug te nemen. Bussen werken hier een beetje anders dan bij ons. Je stapt hier in het midden in en stapt aan de voorkant uit. Je betaalt ook pas als je uitstapt. Bij het instappen neem je namelijk een kaartje uit de automaat en naast wat Japanse informatie staat er ook een nummer op. Op schermen voorin staat dat nummer en daaronder de prijs in yen voor als je bij de volgende halte wilt uitstappen. Hoe verder je komt, hoe hoger dat wordt. Best een leuk systeem! Bij het uitstappen moet je je kaartje in een soort van gat gooien samen met gepast geld. Ik had al wel ergens gelezen dat je daar je geld kon wisselen als je niet gepast had, maar waar ik het in moest gooien was even lastig. Gelukkig wees de chauffeur me erop en toen was ik veilig en wel aangekomen op Sendai station.

Na dit had ik voor mezelf nog een missie: uitzoeken waar de McDonalds is. Eigenlijk wel raar, je bent in een nieuw land met zoveel eten om uit te proberen en je gaat dan naar een McDonalds. Mee eens, maar ik wilde gewoon even eenvoudig eten, iets eten wat ik kende en ook wat beter wist hoe je dat moest bestellen. Op google had ik al even gekeken en er bleek er 1 naast Sendai Station te zitten! Wel net aan de andere kant waar ik nog niet was geweest :P Dus naar de andere kant en weer een missie geslaagd. Lunchtijd kwam, heb volgens mij een soort van onigiri, rijstballetjes gekocht. Meestal zijn ze wit met een streepje van zeewier en een bepaalde vulling, maar ik had geen mogelijkheid om te zien welke vulling erin zat dus ik koos voor een andere variant. Eentje leek op nasi in onigiri versie en de andere leek op die ketchuprijst van gisteren met ei. Kon niet mis gaan. Nog iets van aardbeienyoghurt erbij gekocht, want ik wil wel voldoende calcium binnen krijgen, melk oid heb ik hier nog niet gehad XD Lunch gegeten op een bankje buiten met op de achtergrond reclames van een gigantisch reclamebord.

Vervolgens ben ik weer naar warenhuizen van de eerste dag in Sendai geweest. Ik had toen al gezien dat er veel anime CD's waren en ik had ook een lijstje van CD's die ik wilde, maar die had ik toen niet bij me. Vandaag wel dus het werd makkelijker om ze te vinden. Daarnaast kreeg ik ook wat door hoe ik moest zoeken voor de CD's en een paar kwam ik ook toevallig tegen op de planken, dus ik heb een flinke slag kunnen slaan vandaag met 6 nieuwe CD's! Ook kwam ik nog weer nieuwe leuke dingen tegen, zoals tekeningen die gebruikt zijn voor het maken van de Free! anime, een van mn favoriete animes. Originelen hingen ook al wel in de winkel, maar die mocht je niet fotograferen. Deze waren te koop, en voor een aardig bedrag ook wel, 5000 yen! (omgerekend zo'n 40 euro). Het idee vond ik erg leuk, de prijs wat minder dus het was tijd voor me om te gaan, voordat ik al mn geld aan dat soort dingen zou besteden. Ik zei al tegen thuis, ik moet wat te doen hebben want anders ga ik veel te snel door mijn geld door dat soort dingen, want ik had toch niets anders te doen dan kijken naar merchandise :P Ik heb ook weer een crêpe gekocht bij dezelfde winkel als de eerste dag, nu met aardbeien, chocoladecake en saus en slagroom en custard. Erg lekker, maar die van de eerste dag was toch beter. Hierna heb ik nog wat rondgeneusd, bij de McDonals gegeten en toen weer terug naar het hotel.

Morgen ga ik dus eindelijk naar de dorms, heb er zin in want dan kan ik me een plekje eigen maken. Ik heb al allemaal leuke dingetjes om mn kamer op te leuken, dus ik zal me er vast snel thuis voelen ^^ Morgen dus niet zoveel te vertellen, misschien dat ik nog wat laat zien over het Japanse badderen wat ik heb gedaan en hoe ik hier heb geslapen op futon enzo, maar dat zie ik morgen wel. Voor nu, sayonara!

Bedankt trouwens nog voor de reacties tot nu, ik vind het heel erg leuk om jullie reacties te lezen en hoop dat jullie blijven genieten van mijn verhalen ^^

(voor foto's ga nu naar : http://s1024.photobucket.com/user/Jessica_Dorenbos/slideshow/Japan%20Reis/30-3-2016%20De%20route%20naar%20mijn%20nieuwe%20thuis )

  • 30 Maart 2016 - 14:48

    Rita:

    Hey Jessica, ik heb weer genoten van je verhaal. Ik heb het idee dat je je steeds meer op je gemak begint te voelen daar. Je hebt inmiddels ook al met de bus gereisd, zo kom je overal waar je maar heen wilt. Knap hoor. Morgen naar je nieuwe stekkie wat je wat meer eigen kan maken. Succes morgen!

  • 30 Maart 2016 - 15:11

    Jacobien:

    Hallo Jessica

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt en morgen naar je eigen kamer gaat.
    Gewoon al het eten uitproberen, behalve de kogelvis, volgens mij overleef je verder alles


  • 30 Maart 2016 - 17:53

    Corrie:

    Hoi Jessica,

    Ook wij lezen dagelijks alle belevenissen van jou in Japan.
    Zo te horen gaat het goed met je en heb je het prima naar je zin.
    Veel plezier nog en we blijven je volgen!

    Gr. Evert Corrie Ilona en Casper

  • 31 Maart 2016 - 22:07

    Anna En Durk:

    Weer heel leuk om je op deze manier te volgen. Veel plezier verder en suc6 morgen.

  • 03 April 2016 - 04:27

    Jessica Dorenbos:

    @ Rita
    Inderdaad, het gaat steeds beter hier, de eerste schok is alweer bijna verdwenen. Het is inderdaad prettig om met al het openbaar vervoer te kunnen reizen, maar ik hoop toch dat ik het meeste op mijn fiets kan vertrouwen voor reizen ^^

    @ Jacobien
    Dankjewel, ik zal al het eten wel overleven en ik zal het ook wel proberen, maar ik ga niet expres zalm bestellen als ik al weet dat ik het niet lust :P Als ik zalm tegenkom ergens, dan eet ik het wel gewoon op, zoals ik had bij het ontbijt en in een rijstballetje ^^

    @ Corrie
    Leuk om te horen dat jullie ook meelezen! Hoop dat jullie ook genieten van de rest van mijn komende verslagen ^^

    @ Anna en Durk
    Dankjewel, alles is uiteindelijk goed gegaan ^^

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 27 Maart 2016
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 23277

Voorgaande reizen:

26 Maart 2016 - 29 Augustus 2016

Studiereis Japan

Landen bezocht: