... en weer terug naar school - Reisverslag uit Sendai-shi, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu ... en weer terug naar school - Reisverslag uit Sendai-shi, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu

... en weer terug naar school

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

13 Juni 2016 | Japan, Sendai-shi

Daar ben ik weer met een nieuw verslag! Afgelopen week was vooral schoolwerk, dus met een beetje geluk weet ik het kort te houden deze week ^^. Daar gaan we dan!

Gedurende week voelde ik wel dat ik zondag die berg had beklommen :c Maar ja, moest toch overal heen, dus er gewoon tegenaan! Eenmaal in beweging viel het me wel mee, maar ja, moet je eerst in beweging zien te komen, dat was weer een stuk minder :P Gelukkig duurde het niet lang voordat ik er niets meer van merkte en zondag kon ik zonder spierpijn de stad in ^^. Geeft je toch weer meer waardering voor als alles in orde is met je lichaam.

Dinsdag had ik 's ochtends geen school, maar in plaats daarvan ging ik mee met een tripje naar een werkplaats waar ze streamers maken voor het Tanabata Festival in begin augustus! Vorige week werd helaas ons design niet gekozen maar die van een ander team en dinsdag zouden we met dat team en een paar anderen die wilden naar de werkplaats om te leren hoe we ze moesten maken. Helaas is daar niet erg veel van terecht gekomen :c Er moest namelijk heel wat besloten worden over het design, aangezien die in eerste instantie te complex zou zijn. Verder moest er ook besloten worden welke kleuren gebruikt zouden worden. En daar zijn we al die tijd mee bezig geweest in de werkplaats. Ik heb wel mooi rond kunnen kijken naar alle bollen en dergelijke die al gemaakt waren en ik zag ook hoe ze te werk gingen met de streamers maken, maar zelf heb ik het niet geleerd en ik vond ook niet dat ik echt mee kon praten over het design, want het was niet mijn team :P. Toen ze eindelijk besloten hadden welke kleuren ze voor de bollen wilden gebruiken waren ze van plan om naar de papierwinkel in de binnenstad te gaan! Het leek er niet echt op dat er tijd over zou zijn voor ons om de dingen te leren. Dus na de voors (leuk papier kijken) en de tegens (meer lopen, geen tijd voor gepland huiswerk, niet mee kunnen beslissen) afgewogen te hebben besloot ik om mooi terug te gaan naar de uni. Het was leuk om het gezien te hebben, dus ook al ging het niet helemaal hoe het gepland was, heb er toch plezier aan beleefd ^^.

Woensdag zou ik een Japanse woordjestoets hebben, de eerste woordjestoets van woorden die ik nog niet gehad heb bij de Japans cursus die ik eerder gehad heb (of een van de laatste toen mn aandacht er niet meer zo bij was ^^') dus ik was mooi op tijd begonnen met leren zodat ik ook deze toets goed zou maken. Begon de lerares eerst met andere dingen en zei ze o de toets doen we het tweede deel. Tweede deel komt en nog geen toets! Uiteindelijk helemaal geen toets gehad, en daar heb ik dan zo hard voor geleerd T.T Dat was wel even een teleurstelling.

Vrijdag kregen we eindelijk onze tussentoetsen voor Japans terug! Vind het altijd spannend om een toets terug te krijgen, ook al weet ik van binnen wel dat ik hem gewoon goed heb gemaakt. Had een 95/100, ben er erg trots op! Ook de presentatie was goed zei de lerares, maar ze kon wel zien dat ik niet van presenteren hou ^^' Maar alsnog, goede resultaten! En na Japans kon ik eens een keer lekker naar huis in plaats van 6 uur wachten tot mn laatste klas, want die klas viel uit! Thuis moest ik nog wel even werken aan een opdracht, maar daarna kon ik heerlijk genieten van een vroeg weekend ^^.

Zondag had ik een lekkere shopmiddag gepland! Ik was van plan om een yukata te kopen, het lijkt op een kimono maar is gemaakt van katoen en daarom een stuk goedkoper en wordt in de zomer gedragen, vooral tijdens festivals. Het leek me leek om zoiets typisch Japans te kopen, dus dat was mijn missie voor de dag! Helaas heb ik die missie niet kunnen voltooien :c Bij Uniqlo hadden ze geen yukata's, dus op naar AEON. Daar vond ik yukata's, maar de verkoopster zei meteen dat ze geen yukata's hadden in mijn lengte D: Dat was wel even teleurstellend. Kwam nog wel langs een andere winkel waar ze yukata's verkochten, maar die waren vrij prijzig voor wat ik wilde, dus helaas geen yukata kunnen kopen :c Misschien probeer ik het later nog een keer maar dan met hulp van iemand die beter weet waar je moet kijken voor yukata's ^^.
Verder heb ik vooral hoesjes gekocht, voor cd hoesjes zodat die mooi blijven (kreeg ze bij Animate steeds gratis bij mn gekochte cds, maar ik wilde er ook een aantal voor de CD's die ik al had), een map voor insteekhoezen (ja die bestaan) en decoratieve insteekhoezen. Heb ook nog ergens gratis eentje gekregen. Liep een winkel binnen omdat ik naar de 100 yen shop wilde en dacht dat hij daar was en daar kon ik opeens aan een rad draaien en mocht ik kiezen tussen twee insteekhoezen met verschillende afbeeldingen met een hond erop! Ik koos die met vuurwerk, vond ik wel grappig :P. Blijkbaar was het promotie of zo, was wel grappig. Bij de echte 100 yen winkel die ik zocht kwam ik leuke gummetjes tegen in de vorm van Japanse zoetigheden. Voor 80 cent liet ik ze niet liggen! Verder heb ik ook weer een nieuwe smaak tayaki geprobeerd, nu met chocoladevulling. Erg lekker! Toen was het tijd voor mn laatste missie, namelijk het kopen van iets van taart voor mijn verjaardag de volgende dag. Ik had van iemand gehoord dat er een bakkerij was in Parco waar ze taart verkochten zoals ik in gedachten had. En dat was ook zo! Degene die het me vertelde, Hitomi was ook net op dat moment aan het werk toen ik voor het eerst langsliep om te kijken naar de verschillende soorten taart en ik heb ook even met haar gepraat ^^. Maar ik had nog heel wat shoppen voor me, dus ik zei dat ik terug zou komen als ik daarmee klaar was. Aan het einde kwam ik ook terug en kocht ik een aardbeien slagroomtaartje. Toen ik bijna klaar was met afrekenen kwam ze erbij en vertelde me dat het taartje eigenlijk net een Japanse vlag was, met die aarbei in het midden van het witte taartje! Dat was wel erg grappig. Ik had haar verteld dat ik keek voor taart voor mn verjaardag en ze wenste me ook een fijne verjaardag, waarop de mevrouw die me hielp nog een setje met kleine kaarsjes erbij deed. Dat was wel lief van ze ^^. En daarmee kwam er een einde aan mn shopmiddag!

Bedankt weer voor het lezen! Volgende week vertel ik wel hoe mn verjaardag was, dus tot volgende week, jane!

(voor foto's ga nu naar: http://s1024.photobucket.com/user/Jessica_Dorenbos/slideshow/Japan%20Reis/6-6-2016%20tm%2012-6-2016%20en%20weer%20terug%20naar%20school )

  • 13 Juni 2016 - 14:20

    Peterrrrrrrrrr:

    GEFELICITEERD!!!!1!!!!!!

  • 13 Juni 2016 - 20:51

    Jacobien:

    Gefeliciteerd en fijne dag.Welke taart is het uiteindelijk geworden?

  • 14 Juni 2016 - 00:46

    Jessica Dorenbos:

    @ Peterrrrrrrrrr
    Dankjewel ^^

    @ Jacobien
    Dankjewel! Het is uiteindelijk een klein gebakje geworden, aardbeienslagroomtaartje ^^ Hij staat op een van de laatste foto's!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 27 Maart 2016
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 23233

Voorgaande reizen:

26 Maart 2016 - 29 Augustus 2016

Studiereis Japan

Landen bezocht: