Tijdens de Gouden dagen - Reisverslag uit Sendai-shi, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu Tijdens de Gouden dagen - Reisverslag uit Sendai-shi, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu

Tijdens de Gouden dagen

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

09 Mei 2016 | Japan, Sendai-shi

De Gouden week is weer voorbij en hoewel ik uiteindelijk niet heel veel heb gedaan (weer zat soms wat tegen of ik wilde gewoon andere dingen doen :P ) buiten het tripje naar Iwate waar ik hiervoor over heb geschreven, toch wil ik even vertellen over wat ik wel gedaan heb ^^

Maandag hoefde ik verder niet naar school, maar er waren wel wat dingen die ik wilde regelen in de avond, zoals een kaartje op de bus doen, een onderzoeksvoorstel laten ondertekenen, betalen voor een tripje en tekenen om JASSO te ontvangen. Alles ging goed, zelfs nog even gekletst met mensen die ik daar toevallig tegen kwam. Heb even gegeten op school en toen wilde ik betalen. Het betalen moest bij een ATM en omdat het allemaal in Japans was moest ik een handleiding gebruiken. Het ging wat traag, maar ik worstelde me er doorheen. En toen ging er opeens een alarm af. En kwamen er rolluiken naar beneden. Was helemaal geschrokken, ik was bang dat ik opgesloten zou worden. Heb snel de transactie afgebroken en ben naar buiten gegaan, Bleek het dat de ATM een sluitingstijd had van 18.00 -.-

Dinsdag had ik de trip naar Iwate, maar dat is niet alles wat er op dinsdag is gebeurd. Dinsdag heeft Peter namelijk een vliegticket naar Japan geboekt! In vorige verslagen had ik het er al over dat ik toch korter in Japan blijf dan eerst gedacht en vorige week zaterdag was ik bezig met een reisplan voor de 2,5 week die ik wel blijf. Ik deelde dat met Peter en toen had hij het er opeens over dat hij toch wel naar Japan wil komen! Nu ik een kortere tijd blijf is het ook voor Peter makkelijker om mee te reizen en het is het ook wel waard om te komen in plaats van maar een weekje te blijven hier. Zondag kwam hij met het idee en na wat nadenken en zeker worden is de knoop toch doorgehakt en de ticket geboekt. Ben blij dat hij komt, want het is toch wel leuker om samen te reizen dan in je eentje ^^ Kijk er dus al naar uit, nu alleen nog kijken wat we gaan doen en waar we precies allemaal naartoe gaan!

Donderdag (woensdag niets bijzonders) was er een BBQ aan de rivier georganiseerd door een vriend van me, Bong. Voordat we konden beginnen konden we eerst boodschappen doen. Ik heb toch een beetje geprobeerd dezelfde dingen te kopen voor een BBQ als ik zou doen in Nederland, dus ik had worstjes, aardappelrösti, wat fruit (aardbeien :3), brood (engelse muffins haha) en twee kleine salades. Na het boodschappen doen leek het even of het zou gaan regenen en dat de BBQ toch niet door zou gaan, maar gelukkig was dat toch niet het geval. We hadden een leuk plekje aan de rivier, Bong had alles opgezet dus het BBQen kon beginnen! We moesten wel wachten op mensen die het niet konden vinden maar die kwamen uiteindelijk wel opdagen :P Dachten dat het bij een andere brug was. Het was best gezellig, praten met mensen en vragen wat zij zo hadden gedaan de afgelopen dagen en lekker samen eten. Het weer zat gelukkig erg mee en we kregen zelfs nog even wat zon! Een erg geslaagde BBQ ^^ Zo geslaagd dat ik 's avonds niet meer hoefde te eten (BBQ begon rond 1 uur). Heb een lekker ijsje gehaald bij de Seven Eleven en dat was het weer voor donderdag (heb de foto's nu wel goed opgeslagen :P).

Vrijdag was er even school in de ochtend, namelijk Japans. Daar kreeg ik mn eerste toetsen terug, beiden 100% goed gemaakt :D Was er erg blij mee, hoop dat ik de rest van de toetsen ook zo kan maken ^^. 's Avonds heb ik voor het eerst 'echt' voor mezelf gekookt. Ik had dingen van de BBQ over, dus daar had ik nog een mooie maaltijd van :P. Het was lekker, maar ik weet nog niet of ik zo vaker voor mezelf ga koken hier. De bento's bevallen me prima hier haha :P

Zaterdag was het vroeg opstaan, want ik wilde een live stream op het internet bijwonen waar twee mensen gingen vertellen over een verhaal wat ze geschreven hadden en dat verhaal had ik gelezen. Tijdens de live stream konden we vragen stellen en die zouden ze dan beantwoorden. Zulke streams hadden ze wel eerder gedaan, maar door tijdsverschil kon ik er steeds niet bij zijn :c Maar nu had ik de kans wel, dus ik ging ervoor! Was erg gezellig en zeker het eerder opstaan waard ^^. Dat was het hoogtepunt van de dag (naast een kaartje van de buren en de lekkere bento, zie de foto's :P), dus ik nam me voor de volgende dag erop uit te gaan (dank voor het voorstel Peter :P).

Zondag ging ik op stap met een mooi boodschappenlijstje. Als eerste ging ik naar Don Quichot, een winkel die je wel een beetje kunt vergelijken met de Action, maar dan met nog meer dingen! Kwam er ook wel bijzondere dingen tegen, zoals setjes waarmee je zelf je oren kunt piercen :O En dingen geïmporteerd vanuit Nederland ^^ Altijd leuk om dingen in het Nederlands op verpakkingen te zien haha. Niets ervan meegenomen helaas :P. Heb er leuke dingetjes gekocht, maar kan ze helaas niet showen want het zijn cadeautjes :O. Dat vond ik wel jammer toen ik thuis kwam, want ik wil het graag delen en horen wat ze ervan vinden, maar daarvoor moet ik nog even wachten. Toen naar UNIQLO voor een witte broek voor tijdens het dansen op het festival dit weekend! Het was wel een beetje een uitdaging, want ik ben niet de kleinste en al helemaal in Japanse termen ^^' Maar het is gelukt, dus ik heb mn outfit klaar voor het festival! Het verder nog weer wat kaartjes gekocht en meer spulletjes om op te sturen. Toen had ik wel genoeg geld uitgegeven dus weer lekker op huis aan ^^.

Ga weer een spannende week tegemoet, want dit weekend is het Aoba Matsuri festival, dus dan moeten we optreden! Is wel spannend, maar ik heb er zin in! Als dat is geweest vertel ik jullie er wel over en ik hoop dat ik dan ook beeldmateriaal heb ^^. Voor nu bedankt voor het lezen en jane!

(voor foto's ga nu naar: http://s1024.photobucket.com/user/Jessica_Dorenbos/slideshow/Japan%20Reis/2-5-2016%20tot%208-5-2016%20Tijdens%20de%20Gouden%20dagen )

  • 09 Mei 2016 - 16:22

    Nindy:

    Wat gaaf dat Peter met je mee zal reizen die 2,5 week na de studie!! Echt awesome :D Dat is idd leuker dan in je eentje. Ik heb hier in Aus trouwens pas nog een jas bij UNIQLO gekocht, leuk dat we kleding van dezelfde winkelketen hebben! Die BBQ klinkt lekker, en top dat Japanse les goed gaat. Ganbatte met het Aoba Matsuri festival optreden komend weekend ^^

  • 09 Mei 2016 - 16:46

    Rita:

    Wat goed dat je je outfit voor het festival compleet hebt. Nu lekker dansen en plezier maken!
    Succes!
    Groetjes mama

  • 09 Mei 2016 - 18:57

    Jacobien:

    Leuk om je verhalen te lezen. Na de studie gezellig met Peter op reis
    Succes met alle leuke dingen die je tegen komt

  • 15 Mei 2016 - 11:37

    Jessica Dorenbos:

    @ Jacobien
    Goed om te horen dat je het leuk vind om mn verhalen te lezen (ook al zijn ze soms wat lang, sorry daarvoor ^^'). Kijk er erg naar uit om hier samen met Peter rond te reizen :D

    @ Rita
    Jaaah, scheelde wel dat dat al geregeld was, heb veel plezier gehad op het festival, daar zal ik straks over schrijven!

    @ Nindy
    Jaaah is echt awesome en een stuk leuker, echt superlief ook dat hij hierheen komt ^^ Haha grappig dat ze in Australië ook UNIQLO hebben, dacht dat het een Japanse winkelketen was :O Dankjewel, het festival is goed gegaan, vertel er later meer over!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 27 Maart 2016
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 23242

Voorgaande reizen:

26 Maart 2016 - 29 Augustus 2016

Studiereis Japan

Landen bezocht: