Terug in Sendai voor terug naar huis - Reisverslag uit Sendai-shi, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu Terug in Sendai voor terug naar huis - Reisverslag uit Sendai-shi, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu

Terug in Sendai voor terug naar huis

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

06 September 2016 | Japan, Sendai-shi

Hallo allemaal, daar ben ik dan weer voor de laatste keer! Dit zal mijn laatste verslag zijn, omdat mijn reis erop zit. Er zijn nog drie dagen waar ik over wil vertellen, dus daar zal dit laatste verslag over gaan. Het gaat over 27-8 tm 29-8, dus daar gaan we!

De reis met de trein terug naar Sendai was niet zo heel spannend. Alles ging volgens plan en zo kwamen we mooi op tijd aan bij het hotel in Sendai. Daar kregen we deze keer een kamer op de begane grond, zodat we met onze bagage niet weer naar boven hoefden te zeulen! In de kamer aangekomen zagen we ook al de bagage staan die we daar hadden achtergelaten aan het begin van de reis, was goed om te zien dat dat nog allemaal in orde was. Voor de laatste keer kwam weer de oude vraag wat we nou eens moesten eten. Peter had een terayaki restaurant gezien op Google Maps, maar die had helaas geen Engelse kaart. Toen besloten we maar om naar de Ikea te gaan een treinstation verderop. Daar hebben we toen lekkere Zweedse gehaktballetjes gegeten XD. Hier is het omschreven in Peters woorden:

“Weldra, volledig uitgeput door de lange en vermoeiende reis, besloten wij, na eerst een Japans restaurant met een onaangenaam ontbrekende Engelse menukaart te hebben bezocht, onze magen te vullen met een bezoek aan het alom bekende Zweedse mebeulgigant.” - Peter, 2016

Prachtig :P.

De volgende dag trokken we dan eindelijk Sendai in! We gingen als eerste naar een warenhuis vlakbij het station, de Loft. Hier heb ik mn eerste dag wat rondgehangen en daar heb ik toen ook een lekkere crêpe gegeten, dus dat moesten we daar ook even doen :P. Toen we daar waren kon ik ook meteen laten zien waar we die avond gingen eten, want de Ootoya zat er ook.
Als tweede gingen we met de Loople Bus door Sendai. Dit was best leuk, want hierdoor leerde ik zelf ook nog wat over Sendai :P. De eerste stop waar we eruit gingen was het voormalige Sendai kasteel. Op die plek stond het kasteel van de stichter van Sendai, Date Masamune. Helaas stond het kasteel er zelf niet meer, maar we konden nog wel de plattegrond ervan zien, die hadden ze afgebakend met stenen en we hebben ook een impressie ervan gezien. Daarnaast was er ook een standbeeld van Date Masamune, als je op Sendai googelt of ansichtkaarten van Sendai koopt, dan kom je dat standbeeld ook veel tegen. Maar het mooiste daar was het uitzicht, we konden heel mooi uitkijken over Sendai.
De volgende stop met de Loople Bus voor ons was vlakbij de campus! Ik wilde Peter graag laten zien waar ik nou al die tijd les heb gehad, dus hebben we even een rondje over de campus gedaan en zijn we bij de bibliotheek geweest. Daar hingen namelijk onze Tanabata versieringen! Ze waren wat lastig te zien, want de bieb was gesloten en alle lichten waren uit. Ze waren nou net die ene dag bezig met controles -.- Maar we hebben kunnen zien wat we wilden zien, dus we gingen weer verder ^^. We zijn verder niet uitgestapt met de Loople Bus, we wilden nog wat dingen rond het station zelf bekijken. Maar het was wel leuk uiteindelijk om in zo’n bus Sendai wat te verkennen ^^.
Na ons busritje gingen we als eerste op weg naar de Tayaki, de visdingetjes met lekkere vulling! Dit was een van mn favoriete lekkernijen in Japan, dus Peter moest die sowieso een keer proberen ^^. Ze vielen in de smaak, maar als die van Peter warm was geweest was die nog lekkerder volgens hem :P. We liepen daarna wat rond in de shopping arcade, de overdekte winkelstraat. Gewoon wat rondkijken en laten zien waar de Tanabata hebben gehangen. We kwamen hierdoor ook bij de Disney Store. Ik ben er wel vaker langs geweest, heb er ook wel vaak afgesproken voor dingen met IPLA, maar toen was het de eerste keer dat ik naar binnen ging. Dat was een fout, want ik kwam allemaal Tsum Tsums tegen en die zijn superschattig! Peter moest me bijna wegslepen om te voorkomen dat ik daar nog weer wat van kocht :P. Verder hebben we nog wat rondgekeken bij de Office Vendor waar ik steeds kaartjes en souvenirtjes kocht, bij de Pokémoncenter waar ik nog wat voor een vriend moest kopen en bij de Animate. We zijn bij meerdere Animates geweest, maar dit was de Animate waar ik het vaakst ben geweest, dus daar moesten we ook nog even langs ^^. Toen we klaar waren met alles bekijken zijn we naar het restaurant gegaan voor onze laatste Japanse avondmaaltijd. We hebben er lekker gegeten, ik had weer kip die kokend aankwam en Peter had Tonkatsu, dik varkensvlees met een krokant laagje en heel veel kool erbij. We hebben ervan genoten!

Toen we klaar waren met eten was het ook wel wat tijd om Sendai weer te verlaten. We zijn terug naar het hotel gegaan waar we onze bagage hebben opgehaald en gingen toen vervolgens door naar het vliegveld. We vlogen pas de volgende ochtend, maar omdat we zo vroeg zouden vertrekken had ik bedacht dat we het beste op het vliegveld konden blijven, aangezien we anders misschien te laat zouden komen. Toen we er waren had ik er niet echt een goed gevoel over, het was er heel erg rustig en na 9 uur ongeveer kwamen er ook geen vluchten meer aan. We hadden een mooi plekje gevonden en waren daar gaan zitten, maar op een gegeven moment kwamen er twee Tsjechen die vroegen of we hier nog niet weg moesten. Zij kwamen van beneden en waren al weg gejaagd door de bewaking daar. En helaas kwam die ook waar wij waren. We konden er niet blijven, vliegveld ging om half 10 dicht! Dus daar stonden we toen bij het station, wat nu. Buiten overnachten leek niet echt een optie, maar we hadden ook niets anders geregeld. Ik raakte al wat in paniek, want waar moesten we nou heen? Op dat station blijven kon ook niet, daar zouden we ook weggejaagd worden. Gelukkig hield Peter het hoofd koel en zocht hij online een hotel in de buurt. Daar hebben we snel geboekt en daar zijn we naartoe gegaan met de laatste trein. Het was niet helemaal ideaal, we moesten onze bagage (wat nu bestond uit 3 koffers, een doos en 2 rugzakken) weer helemaal meeslepen naar dat hotel. Maar uiteindelijk was het wel het beste oplossing. We hebben er nog heerlijk kunnen slapen, vast een stuk beter dan op een vliegveld. Het was wel vroeg opstaan en vroeg vertrekken (we moesten het ontbijt missen daardoor :c), maar achteraf veel beter dan mijn vliegveld plan ^^’

De rest van de reis terug verliep vrij voorspoedig. Op het vliegveld van Sendai waren we mooi op tijd door de bagage incheck, wat gelukkig goed verliep met de doos die we meenamen. Na de bagage incheck hebben we nog wat kunnen ontbijten voordat we weg gingen met het eerste vliegtuig. In Tokyo aangekomen hoefden we gelukkig niet onze bagage weer op te halen, die ging al mooi door naar het volgende vliegtuig. Op het vliegveld zelf hebben we wat rond gekeken bij alle winkels en hebben we onze laatste yens opgemaakt aan een aantal snacks. Verder hebben we er ook lekker geluncht, bij dezelfde plek als waar Peter de heenweg had geluncht. Rond 12 uur lokale tijd gingen we weer door de douane. Dit ging iets minder snel dan gedacht, want ik moest schriftelijk vastleggen dat ik bij het verlaten van het land mn tijdelijke burgerschap of zoiets zou opzeggen. Ik dacht dat ik hierbij ook mijn identiteitskaart moest inleveren, maar dat was gelukkig niet het geval! Hij is alleen geperforeerd, verder mocht ik hem mooi weer meenemen ^^. De vlucht van Tokyo naar Wenen was best aangenaam, samen met Peter heb ik mooi films kunnen kijken zoals Zootopia en Kung Fu Panda 3. Hoewel we niet heel erg veel samen hebben gedaan, gewoon het feit dat Peter naast me zat tijdens de reis (moesten we nog regelen toen we in Tokyo aankwamen, online inchecken werkte niet voor Austrian Airlines op dat moment >.>) zorgde er al voor dat het veel fijner was om 12 uur in zo’n vliegtuig te zitten. En het was uiteindelijk maar 11 uur, we waren er eerder dan verwacht! Dat heeft niet zoveel uitgemaakt, want ons volgende vliegtuig zou op een bepaald tijdstip vertrekken en niet eerder dan dat. Erger nog, het vliegtuig had vertraging >.< Ik baalde daar best van, want we waren er al eerder, moesten we nog langer wachten. En het thuisfront zou al onderweg naar Schiphol, dus die moesten dan ook nog langer wachten! Gelukkig hebben we ze het wel kunnen laten weten, de eerste 20 minuten vertragen, maar toen het in totaal een uur werd waren we al te laat daarvoor. Rond dat punt was ik ook al bijna 24 uur wakker, onderweg heb ik niet kunnen slapen, dus op de laatste vlucht dat toch maar even gedaan ter bevordering van mn humeur.
De rest van de reis ging wel weer snel. We waren zo aangekomen in Schiphol en na het verlaten van het vliegtuig duurde het ook niet lang voordat we bij de bagageband waren voor onze bagage. Ik was al druk bezig met het kijken naar de bagage (uitkijken naar die doos, hopen dat die goed was aangekomen), maar Peter wees me op mn ouders en zusjes die al stonden te zwaaien! Bagage was er snel (mijn koffers waren eerst haha) en na elkaar begroet te hebben (ze stonden er al met welkom thuis bannes) gingen we ook weer op weg naar de auto, weer op weg naar Beilen, naar thuis.

Ondertussen ben ik dus alweer een week thuis. Naast de welkomstversieringen en de heerlijke welkomsttaart die Leonie gemaakt had (regenboog cheesecake!) is het alsof ik bijna niet weg geweest ben, alles is weer terug naar de normale orde van de dag. En daar ben ik best blij mee, dat alles weer zo gewoon voelt. Ik ben nu nog in Beilen, mn kamer is nog onderverhuurt, maar ik kijk alweer uit naar het moment dat ik terug kan verhuizen naar mn eigen kamer en weer daar mn eigen plek heb en kan doen en laten wat ik wil. Ik kijk alweer uit naar het begin van mn studie, dat ik weer kan leren als voordat ik weg ging naar Japan. Tot die tijd ga ik zoeken naar een baantje en mooi mijn series bijwerken, daar ben ik niet echt aan toegekomen haha!

Bedankt allemaal voor het blijven lezen van mijn verslagen. Ik weet dat ik soms wat lang van stof kan zijn en het niet altijd zo compact vertel als zou kunnen, maar deze reisverslagen zijn ook een beetje een soort van dagboek voor me geweest waar ik mijn ervaringen heb vast kunnen leggen voor in de toekomst in combinatie met de foto’s die ik gemaakt heb. Ik ben heel erg dankbaar voor alle mensen die me deze tijd hebben gevolgd en nog meer dankbaar voor de mensen die op mn verslagen hebben gereageerd! Ik vond het altijd leuk om te horen dat jullie mn verslagen gelezen hadden, dat het niet is alsof ik maar in de leegte roep over mijn ervaringen ^^. Hartstikke bedankt! Dus nu neem ik voor de laatste keer afscheid van jullie, niet met jane, maar sayonara!

(voor foto's ga naar: http://s1024.photobucket.com/user/Jessica_Dorenbos/slideshow/Japan%20Reis/27-8-%2029-8%20Terug%20in%20Sendai%20voor%20terug%20naar%20huis )

  • 10 September 2016 - 14:19

    Rita:

    Hey Jessica, ook het laatste verslag heb ik met belangstelling gelezen, ook al ben je inmiddels weer thuis en hebben we elkaar al weer uitgebreid gesproken. Elke keer staat er toch nog weer iets in het verslag wat ik nog niet wist.
    Het is fijn je weer thuis te hebben.
    XXX mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 27 Maart 2016
Verslag gelezen: 2075
Totaal aantal bezoekers 23239

Voorgaande reizen:

26 Maart 2016 - 29 Augustus 2016

Studiereis Japan

Landen bezocht: