Drukte in Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu Drukte in Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu

Drukte in Tokyo

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

03 September 2016 | Japan, Tokio

Daar ben ik dan weer, eindelijk met de laatste serie verslagen! Op het moment van schrijven ben ik alweer in Nederland (zit alweer in de trein naar Groningen), maar ik heb nog wel wat dingen om over te vertellen! Sorry dat ik al zo’n poos geen update heb geplaatst, ben er niet echt aan toegekomen aangezien ik geen zin had om de foto’s door te zoeken en ik het verslag niet zonder foto’s wilde uploaden (die van Osaka). Maar ik ben weer in Nederland, heb mn spullen weer op hun plek en nog wat andere dingen geregeld, dus nu is het tijd om de verslagen bij te werken! Ook al is het dus wat laat, ik hoop dat jullie het alsnog leuk vinden om mn verhalen te lezen ^^.

(verslag gaat over 22-8-2016 tm 24-8-2016)

We beginnen bij het vertrek vanuit het hotel in Osaka naar Tokyo. Dit was een reis waar we niet heeel erg naar uitkeken, aangezien we wel 10 uur onderweg zouden zijn met 8 overstappen. Het was niet ideaal, maar we konden het met onze kaartjes doen en met het bespaarde geld wat we niet zouden uitgeven aan de shinkansen konden we weer andere leuke dingen doen ^^. Dus we gingen ervoor! We waren wat eerder vertrokken, Peters koffer was nog steeds stuk, dus van het ene punt naar het andere komen zou wat langer duren. Maar we waren iets te vroeg weg, dus hadden we mooi een metro eerder en een trein eerder dan op onze planning. Een goede start van de reis! Helaas dacht het Japanse treinverkeer daar wat anders over, want de trein die we wilden nemen was geschrapt! Gelukkig ging er wel een andere trein naar het station waar we gingen uitstappen, dus die hebben we toen snel genomen. De trein was niet zo snel als de geplande trein, dus ondanks een eerder vertrek kwamen we later dan gepland daar aan en zo liep de hele planning niet meer. Maar we zijn er rustig onder gebleven en hebben steeds een trein genomen die naar onze overstapstations ging, dus op die manier wisten we verder te komen, ook al was het misschien niet de meest efficiënte route op dat moment :P. Hiermee kwamen we vrij ver, tot onze een na laatste overstap. Daar werd het wat raar, want de treinen waren heel erg druk en in de trein zagen we mededelingen over bepaalde lijnen die niet meer zouden rijden of lijnen die toch weer gestart waren. We begonnen ons toen wel af te vragen wat er nou aan de hand was en hoopten dat we ons hotel nog konden bereiken. Gelukkig ging dat goed en konden we nog wel de lijnen nemen die we gepland hadden. Pas bij het laatste station kwamen we er wat achter dat de lijnen niet reden in verband met de typhoon die over Japan was gegaan! Wel bijzonder om dat te horen, want wij hebben er helemaal niets van gemerkt! We maakten er ons ook niet meer zo druk over, want we waren bij onze bestemming gekomen en het leek erop dat het de volgende dag wel redelijk weer zou worden. Na het inchecken in het hotel zijn we op zoek gegaan naar eten (was al rond 10 uur!) en na wat ronddwalen hebben we gegeten bij een ketenrestaurant. Ik had nergens echt zin in, dus nam ik de curry die helaas heel erg pittig was :c. Maar we hadden weer wat binnen, we hadden de langste treinreis achter de rug van onze vakantie, dus we gingen weer naar het hotel om uitgerust te zijn voor de volgende dag!

Onze eerste dag in Tokyo was een dag waar we al lang naar uitkeken. Die dag hadden we namelijk onze reservering in het Free! Café. Maar dat was niet alles, we gingen ook naar Akihabara, een wijk in Tokyo met veel winkels die anime en dergelijke gerelateerde spullen verkopen, en een expositie van een grote figure maker in Japan, GoodSmile Company bezoeken. Een dag vooral rondom mijn hobby zo te zeggen ^^. Ondanks dat ik zo uitkeek om eindelijk Akihabara te bezoeken, was ik toch een klein beetje teleurgesteld erin. Toen we buiten het treinstation kwamen had ik nog niet een ‘wauw, ik ben in Akihabara’ gevoel, ik was niet zo enthousiast als ik was toen ik bij mn eerste conventie was en bij WonFes. Ik weet ook niet echt wat ik er wel van verwacht had om eerlijk te zijn. Achteraf denk ik dat Akihabara leuker is voor mensen die echt op zoek zijn naar bepaalde figures en daar mooi op jacht kunnen in Akihabara, met vele winkeltjes die figures verkopen en allemaal net wat anders hebben. Maar dat heb ik niet echt, heb alle dingen al die ik wil en heb al veel gekocht bij andere winkels. Dus de appeal van Akihabara die er is voor andere mensen die erover praten op internet was er helaas niet voor mij :c. Maar dat neemt niet weg dat er geen andere leuke dingen te doen waren daar! We hebben ook de expositie van GoodSmile Company bezocht ter ere van hun 15e verjaardag. Alle figures die zij in die tijd gemaakt hebben waren er te zien, met in het bijzonder alle 600+ nendoroids! Nendoroids zijn kleinere schattigere figuurtjes en die maken ze al 10 jaar lang, met ieder jaar meer dan het voorgaande jaar. Op internet kun je alle nummers wel zien, maar het is best indrukwekkend om ze allemaal naast elkaar te zien. Verder zaten er ook nog een paar figures bij die ik zelf niet heb maar ik wel cool vind en die nu veel te oud en dus te duur zijn om zelf te kopen, dus die waren erg cool om in het echt te bekijken. We hebben onze namen nog op de muur geschreven met een Nederlandse vlag erbij en zijn toen weer weg gegaan, op naar het Free! Café.

Het Free! Café was eerst wat lastig te vinden. Ik had wel een kaartje, maar daar stond het noorden niet op, dus het was wat lastig te oriënteren ^^’ Maar dankzij Peter wisten we het wel te vinden! Tenminste, het algemene gebouw, want we stonden bij het verkeerde deel XD Gelukkig was er een medewerker zo vriendelijk om ons naar de juiste plaats te lopen. Daar was al een winkel met allemaal spulletjes met het café thema. Tijdens het wachten kon je daar al mooi wat winkelen, maar dat wilde ik liever na het café doen, want daar kon je ook dingen kopen wist ik ^^. Toen werden we naar het café geleidt en konden we de eerste bestellingen plaatsen! We hadden de kaart al bekeken voordat we kwamen, dus we wisten al redelijk wat we wilden bestellen ^^. Het werkte een beetje hetzelfde als bij eerder bij Yume in Assen of La Cubanita. Je had papiertjes waarop de gerechten en drankjes stonden en daar gaf je aan hoeveel je van ieder wilde. Ieder gerecht had een bepaald character eraan verbonden, dus je kreeg dingen die de character leuk vind, dingen met de kleuren die verbonden zijn aan de character of het waterdier wat erbij hoorde (Free! gaat over zwemmen, vandaar :P ). En bij ieder gerecht en drankje kreeg je een willekeurige onderzetter met een van de characters erop! Dat is wel iets wat ervoor kan zorgen dat je meer dingen besteld, omdat je graag je favoriete character wil of ze graag allemaal wil ^^’. … En daar ben ik wel een beetje voor gevallen XD. Heb uiteindelijk ze allemaal gekregen of geruild (dat is ook iets wat je daar kunt doen, ruilen met de andere gasten), behalve mn favoriet :c. We hadden nog wel een andere reservering voor vrijdag, maar we hadden al van bijna alle gerechten genoten die er waren en die we wilden proberen, dus een tweede keer was uiteindelijk toch niet nodig ^^. Het eten was best lekker, het leukste eraan was hoe het eruit zag, met allemaal leuke vormpjes en dergelijke. En het café zelf zag er ook leuk uit, met allemaal afbeeldingen van de characters op de muren en video’s die van de anime speelden. Al met al een leuke ervaring en iets waarvan ik blij ben een keer meegemaakt te hebben na over dit soort cafés op internet gelezen te hebben ^^.

De volgende dag stond Mt. Fuji op het programma, maar door slecht weer bij Mt. Fuji hebben we dat toch maar even uitgesteld. Gelukkig was het weer in Tokyo zelf wel goed, dus werden de plannen gewijzigd en gingen we naar de Skytree! Bij de Skytree zelf was ook nog een aquarium, dus daar hebben we eerst een bezoekje aan gebracht terwijl het buiten nog wat minder weer was. Op die manier konden we van het uitzicht genieten als het weer beter was. Het aquarium was best cool, heel veel kwallen gezien en andere dieren, sommigen waren ook best eng :s. Ze hadden er ook pinguins, dezelfde soort als in Emmen, dat vond ik ook wel erg leuk om te zien! Maar het meest interessante waren misschien wel de zeeleeuwen! Op een gegeven moment toen we alles gezien hadden zaten we even uit te rusten op een trappetje en keken we even op onze telefoons. Terwijl we daar mee bezig waren stond er opeens een zeeleeuw voor onze neus! Ik schrok er wel van, dacht dat er een dier ontsnapt was, maar er was een verzorger bij die met het dier rondliep. Moest er wel om lachen, maar door de verrassing heb ik helaas geen foto kunnen maken :c.
Vervolgens hebben we kaartjes gekocht voor de Skytree en gingen we naar het eerste observatiedek. Dit deden we met een hele mooie en snelle lift. Het mooie eraan was dat het een seizoensthema had, namelijk herfst. De andere liften hadden de andere seizoenen, de terugweg zaten we in winter, die was ook erg mooi. Vanaf het eerste dek konden we al heel erg ver kijken en met behulp van de kaartjes konden we ook dingen identificeren ^^. Maar de toren had nog meer te bieden, namelijk nog een observatie dek hoger en aangezien Peter er graag heen wilde deden we die ook maar, we waren er nu toch :P. Dit dek ging als een spiraal omhoog, dat was best leuk, en onderweg hingen ook allemaal windklokjes die klingelden. Vanaf hier konden we nog net weer wat verder kijken, maar helaas niet ver genoeg om ook Mt. Fuji te zien, het weer was er net niet goed genoeg voor :c. Nadat we genoeg foto’s gemaakt hadden en op het hoogste punt in de toren waren geweest gingen we weer helemaal terug naar beneden. We aten wat in de buurt, want het wordt er vroeg donker, waardoor we nog mee konden maken dat de toren verlicht werd! En nadat we terug kwamen van de McDonalds konden we inderdaad de Skytree verlicht zien in een mooi blauw.

We zijn nu halverwege onze tijd in Tokyo, maar omdat het anders te lang wordt deel ik dit bericht in tweeën, is het wat makkelijker te lezen ^^. Bedankt voor het lezen en ik zie jullie snel in het volgende verslag. Jane!

(Ga voor foto's naar: http://s1024.photobucket.com/user/Jessica_Dorenbos/slideshow/Japan%20Reis/22-8-2016%20tm%2024-8-2016%20Drukte%20in%20Tokyo%201 (foto's worden nog uitgezocht later))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 27 Maart 2016
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 23235

Voorgaande reizen:

26 Maart 2016 - 29 Augustus 2016

Studiereis Japan

Landen bezocht: