De dagen in Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu De dagen in Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu

De dagen in Kyoto

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

19 Augustus 2016 | Japan, Kyoto

De tweede etappe van onze reis is alweer achter de rug! De tijd gaat snel als je maar 3 dagen in een bepaalde stad bent, maar Japan heeft nog zoveel meer te bieden, dus we zijn alweer in de volgende stad aangekomen, Osaka. Dit verslag gaat over onze tijd in Kyoto!

Afgelopen dinsdag vertrokken we redelijk op tijd uit het hotel in Kurayoshi, voor 10 uur moesten we er alweer uit zijn. We waren zo op het station, dus we konden nog even mooi langs de Lawson voor onze lunch. Op het station onze kaartjes laten stempelen en naar het juiste perron gegaan Dit is niet heel spannend, maar wat erna gebeurde toont maar weer eens hoe zorgzaam Japanners kunnen zijn. Toen we zaten te wachten kwam er namelijk iemand van de spoorwegen om ons te vragen waar we naartoe gingen, waarschijnlijk om te checken of we wel op de juiste plek waren! En later waren de aankondigingen ook nog in het Engels! Kan toeval zijn, maar volgens mij werd dat een beetje om ons gedaan ^^ Vind het wel lief van ze.
De reis verliep verliep verder voorspoedig, sommige treinen hadden een klein beetje vertraging, maar daarom ging een andere trein gelukkig ook wat later weg. Was wel een verrassing toen we in een bepaalde limited express trein zaten en daar nog weer voor moesten betalen omdat we er niet mee konden met het kaartje dat we hadden, maar dat kwam gelukkig allemaal goed. Het was ook nog wel even een stuk lopen naar het hotel, maar we waren erg blij toen we daar aan waren gekomen! De kamer was namelijk gigantisch, mooi groot bed, ruimte om relaxed te zitten, een bad en aparte douche, een masseerstoel (die vond Peter wel erg leuk) en we kregen er ook nog ontbijt op de kamer! Voelde als een soort van upgrade tov van de kamer in Kurayoshi XD.
Voor het avondeten zijn we naar een italiaan in de buurt geweest, we wilden weer iets bekends (na KFC en McDonalds XD). Het eten was best redelijk, maar het was ook wel gezellig om zo samen uit eten te gaan. Blijft nog wel wat lastig met het taalverschil, maar tot nu toe hebben we ons er nog steeds mee gered!

De volgende dag hadden we twee dingen op de planning, namelijk Nishiki Market en Higashima district. Nishiki Market is een soort van winkelstraat met allemaal kleine winkeltjes die allerlei Japans eten verkopen (heeel veel wat we niet eens echt weten wat het is) maar ook Japanse spulletjes zoals eetstokjes, servies en ander kookgerei. We hebben er mooi rondgekeken, bij een kraampje wat kip gekocht om dat lopend op te eten en uiteindelijk beiden een setje gekocht met een rijstkom, theekop (heeft geen oor :P) en eetstokjes die bij elkaar passen. Leuk voor in Groningen dachten we ^^. We kwamen voordat we bij de markt kwamen ook een Ootoya tegen, een restaurant keten waar ik heb gegeten toen ik voor het eerst in Sendai was en dat zag er ook wel aardig uit voor lunch. Maar aan het einde van Nishiki Market kwamen we nog iets veel beters tegen! Een restaurant waar ze omurice (omelet met ketchuprijst) serveerden en aardbeienparfaits. Ik wilde graag omurice, Peter de parfait dus Ootoya ging weer even terug de ijskast in. Hebben er een heerlijke lunch gehad en daarmee weer een dingetje van mn lijstje af kunnen strepen, een echte omurice in een restaurant eten! (tel mn bentoboxjes niet mee).
De volgende halte was Higashima district. Hier wilden we graag heen omdat het een soort van wijk was in de oude Japanse stijl. Er waren ook veel tempels in de buurt, maar we hebben gewoon lekker daar rondgelopen en wat rondgekeken bij dingetjes die we interessant vonden. Het slenteren was wel wat vermoeiend, dus we zijn die dag weer mooi op tijd naar het hotel gegaan om lekker uit te rusten.

Gisteren hadden we nog weer twee dingen op het programma, de KyoAni shop en Fushimi Inari Shrine. In mijn verslag van Kurayoshi heb je kunnen lezen hoe we naar Iwami zijn geweest omdat daar locaties waren van een van mn favoriete anime Free!. Free! is gemaakt door Kyoto animation, afgekort KyoAni, en waar zouden ze anders zitten dan in Kyoto! Ze hebben daar ook een winkel, dus die winkel moesten we zeker even bezoeken. Het was maar een klein winkeltje, maar ik heb er alsnog voor zo'n 7000 yen aan merchandise gekocht van Free! en mn favoriete character (oeps...). Het bezoekje was kort, maar het was leuk om er even te zijn ^^. Kreeg er ook nog wat hype voor een aankomende film van ze waar ik de manga deels van heb gelezen en erg goed vond tot nu toe! Verder was het ook wel interessant om te bedenken dat de studio's waarschijnlijk boven de winkel waren! Zo dichtbij maar toch zo ver weg... Anyway, blij er geweest te zijn ^^.

Vervolgens gingen we naar de Fushimi Inari Shrine. Hoewel er vele shrines zijn in Kyoto (en over heel Japan), deze shrine wilde ik toch wel graag bezoeken. Was het even vergeten, maar ik zag een IPLA klasgenoot er zijn op facebook en toen herinnerde ik het me weer. Het bijzondere aan deze shrine is dat het zeg maar de hoofdshrine is voor de god Inari. Maar het allerleukste aan deze shrine zijn de talloze rode poorten op het terrein. Er is ook een deel wat gewoon de 1000 poorten wordt genoemd in Japans, en dat is best leuk om doorheen te lopen. De poorten zijn gekocht door allerlei mensen door heel Japan en soms ook buiten Japan, ik denk als een soort offering aan de Inari god. In ieder geval, mooi om al die poorten daar samen te zien. Er was ook nog een wandeling de berg op naar de top, die hebben we ook nog gedaan. Heel veel trappen, heel veel gezweet, maar onderweg een mooi uitzicht over Kyoto en een voldaan gevoel dat we de top hebben gehaald!
's Avonds hebben we een curryhouse opgezocht. Een van mn favoriete maaltijden hier in Japan was rijst met curry en dat moest Peter natuurlijk ook proberen! Gelukkig heeft Japan een ketenrestaurant CoCo wat in verschillende steden curry serveert, dus op naar CoCo! De bediening was geweldig, heel vriendelijk en ze kwamen ook met een Engels menu voor ons ^^. We konden ook zelf onze curry samenstellen met verschillende soorten vlees, hoeveelheden rijst, pittigheid en andere toevoegingen. Ging allemaal prima, een stuk beter dan in de restaurants ervoor XD. Lekker gegeten en met een voldaan gevoel weer terug naar het hotel, uitrusten voor de reisdag erna ^^.

Bedankt weer voor het lezen! Foto's gooi ik weer allemaal in photobucket, wordt wel uitgezocht als we weer terug zijn, nu geen zin in XD. Jane!

(Voor zowat alle foto's ga nu naar: http://s1024.photobucket.com/user/Jessica_Dorenbos/slideshow/Japan%20Reis/16-8-2016%20tm%2018-8-2016%20De%20dagen%20in%20Kyoto )

• 20 Augustus 2016 - 09:47

Rita:

Hoi Jessica en Peter,
    Als ik het zo lees dan hebben jullie het wel goed daar samen. Jullie zien leuke dingen en eten daar ook goed. Geniet ervan!
    Groetjes, ook van Reinder.

• 20 Augustus 2016 - 12:08

Nindy:

Kyoto klinkt geweldig :D Ik heb spontaan zin in omurice én een aardbeienparfait nu trouwens, yummie! De Inari shrine klinkt prachtig, en omgggg de KyoAni shop <3 Die staat ook op mijn lijstje voor als ik ooit is naar Japan kan (net als de shrine) ^^ Voor nu veel plezier in Osaka! P.S. Peter heeft gelijk, masseerstoelen zijn awesome xD

• 11 September 2016 - 19:17

Jessica Dorenbos:

@ Rita
    We hadden het er inderdaad goed samen en we hebben ervan genoten, dankjewel ^^

@ Nindy
    Haha kan me voorstellen dat je daar zin in hebt, als we ooit samen allemaal een keer naar Japan gaan, dan gaan we dat zeker doen! De shrine was inderdaad prachtig, maar we hebben ook wel een beetje het idee dat je alle shrines wel wat hebt gezien als je eentje hebt gezien, dus mocht je er ook zo over denken doe dan deze! En dankjewel, we hebben het ook daar leuk gehad haha :P