Sendai verkennen en wat wennen - Reisverslag uit Sendai-shi, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu Sendai verkennen en wat wennen - Reisverslag uit Sendai-shi, Japan van Jessica Dorenbos - WaarBenJij.nu

Sendai verkennen en wat wennen

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

28 Maart 2016 | Japan, Sendai-shi

Na een redelijke nacht slaap was het weer tijd om op te staan, 7.30 zou het ontbijt opgediend worden. Het ontbijt bestond uit misosoep, een kleine salade, rijst die ik kon opscheppen uit een ander bakje, stukjes zure groenten (pickled vegetables) en een ei gebakken in een soort van aardappelschaafsel met wat plakjes ham. Daarnaast was er nog Japanse groene thee en water. Een heel maal! De misosoep was voor mij niet zo'n succes, er zat tofu in en iets anders, ik denk iets van paddenstoelen? Die heb ik dan ook zo snel mogelijk weggewerkt. Ik had het al een keer bij Yume gehad, maar hoopte dat het wat anders zou smaken hier. Helaas. Voor de rest heb ik van het ontbijt genoten. Ik had ook een aardig uitzicht tijdens het eten.

Na het ontbijt heb ik mn vorige verslag nog wat bijgewerkt zodat het beter te lezen is en de foto's een titel gegeven die ze omschrijven. Toen was het tijd om te vertrekken. Op verzoek heb ik eerst nog een paar foto's gemaakt van het hotel waar ik zit, die zijn te zien in het foto overzicht ^^. Ik was eerst van plan om in Sendai zelf een zeven eleven op te gaan zoeken en om daar dan geld te pinnen, maar vlakbij het station had ik ook een bordje gezien van een zeven eleven, dus toen heb ik daar geld gepind zodat ik de rest van mijn nachten hier kan betalen en nog wat extra voor als ik niet met pin kan betalen (dat lukt in ieder geval niet bij de trein :c. Bij andere dingen betaalde ik al snel met cash of met creditcard als het om wat grotere bedragen ging. Ik hoop dat ik dan snel met school een rekening ergens af kan sluiten zodat ik gewoon een Japanse pinpas kan gebruiken! Maar goed, op mn gemak een kaartje voor de trein gekocht wat nu wat makkelijker ging dan gisteren. Ik wist ook beter hoe ik door de poortjes moest, gisteren hield ik hem voor het verkeerde ding en gingen de poortjes steeds weer voor me dicht terwijl ze open gingen als ik mn kaartje ervoor hield D: Op het station in Sendai aangekomen was ik bijna verbaast door de drukte. Hoe rustig het gisteren op het vliegveld was, zo druk was het wel op het station! Ik heb eerst op mn gemak het station bekeken, alvast gekeken naar de kaartjes voor de Shinkansen naar Tokyo (de hogesnelheidstrein) en wat winkeltjes bekeken. Toen ik daar eenmaal wat klaar mee was ging ik naar buiten en werd ik begroet door de hoge gebouwen. Ik heb nog even geprobeerd om te kijken hoe de bussen zouden werken, maar ik kon er zo niet wijs uit worden, dat doe ik woensdag dan maar.

Na het bekijken van het station was het ongeveer 11 uur. Ik had na mn ontbijt nog niets weer gegeten, dus het leek me verstandig om alvast te gaan kijken naar mn lunch. Ik keek eerst wat rond en zag toen een Family Mart, een soort supermarkt waar ik de naam wel eens van heb gehoord. Hier kocht ik een broodje met kaas en ham die later werd opgewarmd, een pakje appelsap (dat herkende ik tenminste, moet niet teveel doen op de eerste dag :P) en wat chocolade/biscuit snoepjes die ik kende van een anime, volgens mij werden ze bamboe scheuten genoemd omdat ze in die vorm gemaakt zijn. Ik liep toen verder een straat in en bij het eerste bankje wat ik tegen kwam ben ik gaan eten. Ik had ergens gelezen dat ze in Japan niet lopend eten, dat dat niet netjes is of zo, dus ik moest eerst een plek zien te vinden om te zitten. Erg veel bankjes ben ik niet tegen gekomen, dus waar ze nou allemaal eten in de binnenstad... Toen ik zat te eten viel mn oog op een gebouw waar Hobbystation op stond. Deze naam kwam me bekend voor (en ik kon het ook nog lezen, dat is ook wel heeel prettig) en ik besloot toen om er een kijkje te gaan nemen. Ik was eerst wel enthousiast toen ik binnen kwam, want ik zag allemaal dingen die te maken hadden met anime! Helaas was het alleen maar een speelkaartenwinkel, dus ik was al snel weer weg. Ik ben verder de straat door gelopen en kwam toen langs een paar gashapon machines, van die machines waar speelgoeddingetjes in van die plastic ballen zitten. Die hebben we in Nederland ook wel, maar hier komen ze veeeel meer voor en zitten er naar mijn idee ook leukere dingen in! Ik wilde er eentje van Neko Atsume (katten verzamelaar, een mobiel spelletje), maar helaas had ik niet genoeg 100 yen muntjes. Ik ben toen verder gelopen, kwam een zeven eleven tegen en ben daar naar binnen gegaan. Ik kwam daar wat manga tegen van een anime die ik kijk en een snack baby ramen die in een anime genoemd wordt (het meisje op de verpakking komt uit die anime, Dagashi Kashi). Uiteindelijk heb ik daar een paar Umaibo gekocht, een soort maissnacks met verschillende smaken voor maar 10 yen per stick. Ik heb 5 verschillende smaken gekocht, waarvan ik er twee heb gegeten tot nu toe. De paarse was iets van paprika smaak en de middelste witte had een kaassmaak. Toen ben ik weer terug gelopen en kon ik wel een gashapon kopen! Er waren verschillende mogelijkheden en helaas kreeg ik net die ik het minst wilde, maar die is alsnog erg schattig ^^

Ik ben toen dezelfde weg weer terug gelopen als ik was gekomen, want ik durfde het nog niet helemaal aan om een compleet andere weg terug te nemen. De wegen zagen er ook niet erg interessant uit. Ik kwam weer aan vlakbij het station en besloot om daar een paar winkels te bekijken. Ik begon bij Tsutaya, een winkel met allemaal CD's, DVD's en manga's! Ik keek er mn ogen uit en was al op zoek naar een paar CD's die ik graag wilde hebben (ik had helaas mn lijstje niet bij me maar ik wist er nog wel wat uit mn hoofd). Toen ik even bezig was kwam ik erachter dat bijna alles voor verhuur was... Beetje jammer, maar het was leuk om wat te neuzen tussen al die schappen. Het was leuk om verschillende dingen te herkennen en om te zien dat de dingen waar ik enthousiast over ben ook hier populair zijn. Maar heb er niets gekocht.

De volgende winkel was Loft, een groot warenhuis. Het begon bij normale dingen zoals verzorgingsproducten en kookspullen. Hier zag ik leuke eetstokjes (zat even te overwegen om een paar fancy stokjes voor mezelf te kopen) en dingetjes voor bento, de Japanse lunchboxen. Maar hoe hoger ik in het gebouw kwam, hoe leuker het er werd! Op een verdieping hoger kwam ik dingen star wars tegen, poppetjes die dansten op het cafémuziekje of zo. Ook kwam ik Gudetama tegen, een soort mascot character van een eigeel die niets wil doen en letargisch is. Op nog een verdieping hoger was er een soort rommeldoolhof met allerlei leuke spulletjes en grappige dingen en ook anime dingen. Ik kwam er al de CD tegen die ik graag wilde, alleen niet de uitvoering die ik graag wilde hebben. Toen ging ik nog weer een verdieping hoger, en toen kwam ik een hele winkel, Animega, tegen met allemaal anime en manga merchandise! Er waren zoveel CD's en allemaal hebbedingetje zoals sleutelhangers, haarspullen, posters, je kunt het zo gek niet bedenken en je kon het er wel vinden met je favoriete anime en characters erop. De hele tijd door werden er ook anime openings geblèrd bij stands met merchandise van die anime. Het was erg lastig om hier wat te vinden, want ik wist niet op wat voor manier het georganiseerd was. Ik wist niet of het op anime, titel van de CD of de artiest was. Ook wist ik niet precies welke volgorde het qua 'alfabet' had. Ik probeerde het wel uit te vogelen maar uiteindelijk heb ik niets kunnen vinden wat ik wilde daar :c. Ik besloot toen om er later maar terug te komen met mijn lijstje en misschien konden ze me dan helpen als ik titels en nummers had. Ik kwam er wel een game tegen die ik met een Engelse vertaling van internet heb gedownload, maar dan de echte editie. Dat was wel leuk om te zien, maar kopen zal ik het niet zolang er geen Engelse versie is, want ik snap er anders toch niets van :c. Verder waren er ook stands waar de manga's van anime stonden die nu uitgezonden worden. Twee vond ik wel erg leuk om te zien, eentje van Erased (ook wel bekend als Boku Dake ga Inai Machi) en eentje van Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu, een dramatisch verhaal over het levensverhaal van een toneelspeler/verhaalverteller. Het zijn twee van mn favoriete animes dit seizoen, dus het is leuk om te zien hoeveel aandacht ze ook hier krijgen. Verder waren er ook tekeningen die gemaakt zijn voor het maken van Kyoani anime, maar helaas mochten hier geen foto's van gemaakt worden.

Na deze winkel ben ik helemaal verder naar boven gegaan en kwam ik bij het restaurant gedeelte uit. Hier was ook een café met een anime thema, maar daar ben ik niet geweest want ik ken die anime niet zo goed. Wat er ook was, was een crêpe winkel. Met plastic modellen werd eerst al getoond welke crêpes er waren. Uiteindelijk koos ik voor eentje met aardbeien en custard en hij was heerlijk! Het bestellen ging een beetje moeizaam, maar ik kreeg uiteindelijk wat ik wilde.

Na de crêpe ben ik weer de winkel uitgegaan en wilde ik weer verder. Ik stak via de hoge wandelpaden over en wilde weer naar straatniveau gaan, maar ik volgde wat mensen en kwam weer in een ander warenhuis terecht. Ik volgde hier hetzelfde plan als bij Loft, steeds een verdieping hoger. Ik kwam nog meer gashapon machines tegen en ook van die grijpmachines waar allerlei prijzen in zaten met een anime thema. Van sommigen vroeg ik me wel af hoe je die er ooit uit moest krijgen! Helaas mochten ook hier geen foto's gemaakt worden. En toen kwam ik weer in een anime en manga winkel, Animate deze keer, terecht en zag ik weer stands met de anime van dit moment, ook weer van Erased en daar eindelijk de CD versie die ik al zoveel had gehoord in de winkels maar net niet de juiste versie kon vinden! Er stond er nog 1 dus die had ik snel in mn handen. Er waren ook handschoenen die waren nagemaakt naar de handschoenen uit de anime op een bepaald moment, dat was best grappig en ook een beetje ontroerend om te zien. Ook hier was er weer veel anime en manga en CD's, dus ik deed weer een poging om de CD's te vinden die ik wilde. En dat lukte! Ik kwam de opening tegen van Erased (de vorige CD was de ending) en die heb ik dus ook maar gekocht. Ik kwam ook artbooks tegen en ik zocht er nog twee van Free!, maar in plaats daarvan kwam ik eentje tegen van DRAMAtical Murder die ik nog niet had, dus die heb ik ook maar meegenomen, ik was er nu toch :P. Betalen was een beetje moeilijk, want ze vroeg iets van 1 of 2, en ik wist niet wat ze bedoelde, maar het was in 1 of meerdere termijnen betalen met creditcard XD Man, wat een gedoe ja. Maar uiteindelijk had ik wat ik wilde hebben en ook nog twee plastic hoesjes voor om de CD's! Toen ging ik weer helemaal naar beneden (andere verdiepingen waren niet echt wat). Ik liep een verdieping te ver naar beneden en kwam toen uit bij een afdeling met allemaal figures! Ik had al een paar ergens zien staan, maar hier stonden er veeel meer. Ook kon je er pre-orders plaatsen met briefjes, iets waar ik al wel van had gehoord maar wat ik nu dus eindelijk in het echt zag. Erg leuk om te kijken daar. En o ja, ergens onderweg heb ik ook nog het verjaardagscadeautje voor Peter gevonden, hoop dat ik die weer mooi heel mee naar huis kan krijgen ^^

Na een korte pauze met internet op het station was het tijd om wat eten te gaan zoeken. Bij Loft had ik al wel een ramen zaak gezien waar je met een machine kon bestellen, maar ik zag niet of die in het Engels kon dus ik liep maar weer verder. Ik kwam toen bij een andere zaak die wel een Engelse kaart had dus dat werd het! Het was even moeilijk om duidelijk te maken dat ik de Engelse kaart wilde (ik wist niet helemaal wat ik precies moest zeggen, zij verstaan Engels niet zo goed) en het bestellen verliep ook zo moeizaam (er was een optie om zonder miso soep en pickled vegetables te bestellen, dus die nam ik want ik was niet zo dol op die dingen tijdens het ontbijt) en uiteindelijk kreeg ik een nog kokende kom met kipstukjes, wat groenten en een soort bouillon voor me met wat rijst in een aparte kom. Het eten was heerlijk en heel erg heet, maar ik voelde me goed toen ik het at. Ik kreeg gratis water en later ook wat thee, dus ik werd weer goed gehydrateerd :P Na het eten was het weer tijd om naar het hotel te gaan, want ik wilde dit verslag nog schrijven na een heerlijk bad genomen te hebben (het was weer heerlijk ^^). Maar ik wilde eerst een kaartje voor de Shikansen regelen voor morgen, want zo makkelijk leek het nog niet op die automaten (allemaal opties die niet helemaal uitlegden wat ze inhielden, dus dat dufde ik niet echt). Ik ben toen naar de ticketoffice gegaan en heb daar kaartjes gekocht met gereserveerde stoelen, iets duurder dan zonder gereserveerde stoelen maar ik kan dan zitten voor die 2 uur dat ik in de trein zit. Ik vertrek morgen om 10.24 uit Sendai en moet alweer om 17.28 terug, want anders ben ik straks te laat bij het hotel (voor 21.00 terug zijn en dan moet ik nog vanaf Sendai met de trein naar station Tashido) Het wordt dus een erg kort bezoek morgen aan Tokyo, maar ik denk wel dat ik het red met de dingen die ik echt wil doen daar morgen. De ambassade bezoeken en naar Mandarake voor een artbook van een prachtige anime Shigatsu wa Kimi no Uso, ook wel Your lie in April!

Dat was het weer voor vandaag, erg veel gedaan dus weer een lang verslag, sorry daarvoor ^^' Zodra ik begin met school zullen de verslagen wel korter worden :P.

Wat ik me na vandaag wel afvraag is of het niet te lang is dat ik vrij heb gehouden om te reizen in Japan na de schoolperiode. 1,5 maand is echt lang, ik vraag me af of ik wel zover durf te gaan in Japan en wat ik dan al die tijd moet doen. Dingen bekijken maar dat vind ik eigenlijk nog best lastig. Er is wel heel veel te zien, maar het is best lastig om dingen te doen als je de taal niet kent. Ik ken wel wat Japanse tekens, maar om die te lezen kost erg veel moeite. Ook praten daar met mensen is lastig, ik hoor wel wat ze zeggen maar begrijpen doe ik niet, dus het is vooral veel knikken, hai zeggen (ja) en arigato (dankjewel), en als ik het even niet snap en wat in het Engels probeer, wordt de verwarring bijna nog groter. Maar misschien is dat nu even, ik ben er nog maar net en moet gewoon nog veel wennen. Ik ga de taal straks ook leren, dus daar kom ik hoop ik een stuk verder mee als ik over 4,5 maand Japan in ga trekken. Maar voor nu is er twijfel, twijfel waarvan ik erg hoop dat die gaat verdwijnen, anders wordt het straks een lange 1,5 maand in Japan.

Sayonara en bedankt voor het lezen!

P.S. Ik denk dat ik een andere oplossing moet zien te vinden voor de foto's, want ik kan maar 150 foto's in totaal uploaden en ik kan er nog maar 43 en dat is pas na dag 2 :c Laat jullie weten als ik iets anders heb gevonden! (minder foto's is ook een optie maar het moet wel wat in verhouding zijn tot mijn verhaal of niet soms? :P)

(voor foto's ga nu naar : http://s1024.photobucket.com/user/Jessica_Dorenbos/slideshow/Japan%20Reis/28-3-2016%20Sendai%20verkennen%20en%20wat%20wennen )

  • 28 Maart 2016 - 15:01

    Peterrrrr:

    Aarbeiencrepe!

  • 03 April 2016 - 03:21

    Jessica Dorenbos:

    @ Peterrrrrr
    Heerlijke aardbeiencrêpe ^^ Laten we er samen een keer eentje halen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 27 Maart 2016
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 23245

Voorgaande reizen:

26 Maart 2016 - 29 Augustus 2016

Studiereis Japan

Landen bezocht: